Avatar billede sniper251 Nybegynder
18. marts 2003 - 22:04 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

PHPhotoalbum

Jeg er helt ny i Mysql, Jeg har lige hentet et galleri med upload mulighed her http://www.stoverud.com/PHPhotoalbum/ men problemet er bare at jeg ikke kan finde ud af at lave de tabeller i Mysql så det virker er der en der kan hjælpe mig, enten med at forklare hvad der skal stå de felterne eller på en anden måde.

Hilsen Michael.l
Avatar billede ffn Nybegynder
18. marts 2003 - 22:09 #1
har du adgang til phpmyadmin`på webserveren?
Avatar billede impulze Nybegynder
18. marts 2003 - 22:09 #2
der skulle vaere en fil med de tabeler som du skal bruge i din mysql.... tror den hedder filnavn.sql den kan du ogsaa open i din mysql side...
Avatar billede ffn Nybegynder
18. marts 2003 - 22:11 #3
album.sql uploades via phpmyadmin
Avatar billede ffn Nybegynder
18. marts 2003 - 22:12 #4
så bliver det lavet selv...du kan også vælge at paste indholdet ind via phpmyadmin...skriv når du har åbnet phpmyadmin f.eks

phpmyadmin.ditdonæne.dk
eller
ditdæne.dk/phpmyadmin
Avatar billede schaefner Juniormester
18. marts 2003 - 22:13 #5
Åbn phpMyAdmin. Tryk på din database. Derefter trykker du på gennemse-knappen. Vælg filen album.sql, og tryk udfør.
Avatar billede sniper251 Nybegynder
18. marts 2003 - 22:13 #6
Ja jeg har adgang til phpmyadmin, der er også en fil jeg har pakket ud den hedder album.sql kan man bare køre den fil og hvordan gør man så det
Avatar billede ffn Nybegynder
18. marts 2003 - 22:14 #7
så opretter den det selv ved at du uploader eller ved at browse stien eller ved at du paster indholdet ind i "ruden"
Avatar billede ffn Nybegynder
18. marts 2003 - 22:15 #8
du skal ind i fanebladet sql
Avatar billede ffn Nybegynder
18. marts 2003 - 22:16 #9
er du med?
Avatar billede schaefner Juniormester
18. marts 2003 - 22:16 #10
ffn >> Kommer an på hvilken version han bruger ;)
Avatar billede ffn Nybegynder
18. marts 2003 - 22:18 #11
husk bagefter at gå ind i config.inc at ændre flg. oplysninger andre ting kan også være vigtige at ændre

// DATABASE SETTINGS
$config['dbserver'] = "localhost";    // Your databaseserver
$config['dbuser'] = "username";        // Your mysql username
$config['dbpass'] = "password";        // Your mysql password
$config['dbname'] = "photoalbum";  // Your mysql databasename
Avatar billede sniper251 Nybegynder
18. marts 2003 - 22:18 #12
Jubii det køre jeg er jo ved at falde ned af stolen med alle de svar jeg får også en sms fra min mail så den fik lige amok
Avatar billede sniper251 Nybegynder
18. marts 2003 - 23:33 #13
Jeg får denne besked når jeg prøver at oploade er der nogle der kan hjælpe mig, jeg har CHMOD 777 det bib den uploader til

Inserting picture into album 1 >>

Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 17469 is not allowed to access / owned by uid 0 in /customers/prideofvbk.dk/prideofvbk.dk/httpd.www/prideofvbk/PHPhotoalbum/functions.php on line 623
The picture was not uploaded..
Make sure the directory /prideofvbk/PHPhotoalbum/albums/ and it's subdirectories have CHMOD 777!

Hilsen Michael
Avatar billede ffn Nybegynder
18. marts 2003 - 23:34 #14
trods jeg hjælp fik jeg ingen points, så nej!!
Avatar billede schaefner Juniormester
18. marts 2003 - 23:35 #15
hvilken udbyder bruger du?
Avatar billede ffn Nybegynder
18. marts 2003 - 23:36 #16
det er fordi du ikke må uploade php upload er slået fra, skriv til din udbyder og sig du gerne vil have den slået til
Avatar billede sniper251 Nybegynder
18. marts 2003 - 23:36 #17
Avatar billede sniper251 Nybegynder
18. marts 2003 - 23:37 #18
Nej for jeg har et andet script som godt kan