Avatar billede hadro Novice
18. marts 2003 - 21:37 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Har domæne mangler plads

Jeg er ik så meget inde i alt det omkring web hoteller m.m.
Jeg har registeret et domæne ..og har også modtaget bekræftigelse fra dk hostmasters

hvordan og hvorledes gør jeg sådan jeg kan ligge indhold op på siden .. jeg kan jo se der findes gratis web hoteller ? ... men så vidt jeg kan se kræver de webhoteller at man bruger et andet domæne navn . og det ønsker jeg jo ikke ..
Avatar billede emer Nybegynder
18. marts 2003 - 21:38 #1
Du kan uploade dine filer via et FTP program.....
Avatar billede hadro Novice
18. marts 2003 - 21:43 #2
hmm ..ja . kan jo let nok uploade filer ... men forstår ik helt hvordan jeg gør således at de filer jeg uploader kommer til at ligge på mit domæne adrese ...
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2003 - 21:48 #3
har du købt plads, så du får webhotel med, eller har du kun købt domænet?
Avatar billede hadro Novice
18. marts 2003 - 21:48 #4
jeg har kun købt et domæne .. og ønsker egentlig bare lige en forside .... sådan der er noget indhold midlertidig ...
Avatar billede emer Nybegynder
18. marts 2003 - 21:50 #5
man skal bruge 3 forskellige oplysninger, som jeg leder efter lige nu....
Avatar billede 7th Praktikant
18. marts 2003 - 21:50 #6
Dit domæne skal "pege" på noget webplads i for af for eksempel et webhotel. Det kunne også være din egen server, men nok om det. Du mangler noget webplads som dit domæne kan "pege" på. De fleste løser dette problem ved at købe et webhotel, altså noget webplads. Dette vil jeg også foreslå dig.

http://www.webhostpriser.dk kan du lede efter et webhotel som lige passer til dig. Du kunne også prøve at lede på http://www.internetplads.dk efter et gratis webhotel som tilbyder eget domæne sammen med gratis webhotel.

Jeg ved at 1go.dk for tiden tilbyder en meget favorabel og billig domæne løsning. Kig mere på http://www.1go.dk/index9.php?content=domain/domain.htm
Avatar billede 7th Praktikant
18. marts 2003 - 21:50 #7
Dit domæne skal "pege" på noget webplads i for af form eksempel et webhotel...
Avatar billede 7th Praktikant
18. marts 2003 - 21:51 #8
Pis, første linie skal være, "Dit domæne skal "pege" på noget webplads i form af for eksempel et webhotel".

Spørg igen hvis du ikke helt forstår :)
Avatar billede hadro Novice
18. marts 2003 - 21:58 #9
ja ok .. mit domæne ska pege på noget webplads  ... hvordan gør jeg det ...? ...
troede egentlig det var omvendt .. at man havde noget webplads som peger på domænet ....
Avatar billede staf Nybegynder
18. marts 2003 - 22:03 #10
Altså.... det er vel bare at kontakte et webhotel! Fortæl at du har registreret et domænenavn "og hvad kan det pågældende hotel så gøre for dig" ?
Grib knoglen, eller send dem en mail :-)
Du har jeg PT plads på en lokal server selv. Men det er vel ikke anderledes end at skifte telefon abbonement samtidig med at du ønsker at beholde dit gamle tlf nr.
Avatar billede staf Nybegynder
18. marts 2003 - 22:03 #11
Du=nu  :-)
Avatar billede 7th Praktikant
18. marts 2003 - 22:06 #12
Om det er omvendt skal jeg ikke kunne sige, så godt er jeg heller ikke inde i det ;) Hvis du vælger at købe et webhotel, uden domæne selvfølgelig, skal du have dit domæne flyttet til det pågældende webhotel. Det koster penge og tager omkring en uges tid. Hos det pågældende webhotel skal du så udfylde en redelegering...

Hvis du skal til at lege med egen server skal du have fat i andre folk som har meget forstand på det.
Avatar billede hadro Novice
18. marts 2003 - 22:08 #13
som før nævnt ska den jo bare have en forside ... så vil da ik betale noget ... ihvertfald ik før selve indholdet er færdig.

med de gratis webhoteller er det på samme måde ? .. som hvis man vil købe sig til plads? .... nogen forslag til et go og nem gratis webhotel?
Avatar billede grafix Nybegynder
18. marts 2003 - 22:08 #14
Nu skal du have hostet dit domæne. DVS at dit site skal ligge rent fysisk på en server. Det koster en smule.... tjek evt. http://www.ladegaardgrafik.dk/priser.htm
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2003 - 22:08 #15
du kan fx bruge www.b-one.nu hvor du så kan vælge webhotellet 9 kr. om måneden, og så indtaste dit domæne, hvorefter de så fikser det for dig... ganske enkelt og så er det dansk
Avatar billede 7th Praktikant
18. marts 2003 - 22:15 #16
Kig på http://www.1go.dk/index9.php?content=domain/domain.htm en gang til.
Webhotel med flytning af eget .dk domæne til 1go.dk, ialt: 125 Kr. Så før du ihvertfald ikke ret mange penge i klemme, og siden jeg fornemmer du er førstegangsbruger af webhotel, så går du jo heller ikke i kast med det helt store, og kan på denne billige måde få lov til at snuse til webhoteller.

b-one.nu har der på det seneste været meget kritik omkring, idet de har været ret ustabile. Du kunne også kigge nærmere i denne kategori om webhoteller --> http://www.eksperten.dk/kat/104/
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2003 - 22:31 #17
Du kan gøre 3 ting for at få din side ud på nettet:

1) Du har noget plads ifb. med din internet forbindelse fx. hjem.get2net.dk/hadro eller fx. ved www.frip.dk
2) Du køber et webhotel ved fx. www.web-sale.dk
3) Du har ADSL og vil gerne lege med din egen server

Når du har besluttet hvad du vil så sig til.

Jeg vil forslå at flytte din DNS til www.gratisdns.dk da du så selv kan styre hvad dit domæne skal pege på og der finder du også en URLforward som du kan bruge til den mulighed nr. 1
Avatar billede hadro Novice
19. marts 2003 - 17:27 #18
Jeg har oprettet mig på gratisdns.dk og angivet mit domæne som primær dns .. kan også vælge sekundær .. men har jo ingen ip adresser at indtaste? ..

Hva ska jeg så nu ...det skal stadig være en gratis løsning ...
Avatar billede leif Seniormester
19. marts 2003 - 20:55 #19
Det er ikke nok bare at oprette sig, men du skal redeligere det. Du må komme med lidt flere oplysninger fx. hvor skal det ligge ??? Evt. hvad er domænet ???
Avatar billede hadro Novice
19. marts 2003 - 21:49 #20
jeg har oprettet mig på friserverplads.dk .. der kan siden ligge .. gratis så vidt jeg kan læse mig til ...
Nu skal domænet og friserverplads jo bare på en eller anden måde kobles sammen ...?
Avatar billede leif Seniormester
20. marts 2003 - 08:03 #21
Hvad er domænet ???
Avatar billede hadro Novice
20. marts 2003 - 16:31 #22
Avatar billede leif Seniormester
20. marts 2003 - 17:27 #23
Har du reg. det gennem GratisDNS.dk eller hvordan, for domænet skal være registreret til at bruge GratisDNS.dk nameservere, ved at give mig domænenavnet kan jeg tjecke det !!!! Men nu domænet er sat til at bruge GratisDNS.dk nameservere kan du lave en URL forward !!!
Avatar billede hadro Novice
20. marts 2003 - 22:20 #24
Ja .... og hvad gør jeg så nu ?
Avatar billede 7th Praktikant
10. juni 2003 - 20:08 #25
Du lukker spørgsmålet tak.
Avatar billede 7th Praktikant
28. juli 2003 - 05:40 #26
Synes du ikke der er nogen som fortjener points? Du har fået rigtig meget hjælp, og også fået nogle konkrete svar på dit spørgsmål. Hvis jeg var dig, ville jeg have utrolig dårlig samvittighed. Luk venligst tak, og vis du værdsætter hjælpen.