Avatar billede guldbrand Nybegynder
15. august 1999 - 17:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Direkte Kabeltilslutning

Hej

Måske der en der kan fortælle mig hvad der går galt når jeg prøver at sætte Direkte Kabeltilslutning op, mellem min Bærbare og min Laptop....

Det går fint indtil jeg har skrevet navket på Vært's Computeren, så kommer der et vindue hvor der stå at den ikke kan finde Vært's computeren...

Og jeg har ellers gået nøjagtigt frem efter alle de manualer om emnet jeg har kunnet finde....

Håber på et godt svar
Tak på forhånd
/Guldbrand
Avatar billede jbc Nybegynder
16. august 1999 - 07:48 #1
Du skal i netværkstilslutning, sikre dig, at begge er sat op nøjagtigt ens, ellers går det galt. Bruger du Com-porten eller Lpt porten?
Avatar billede dres Nybegynder
16. august 1999 - 09:09 #2
Prøv at til dele den en Adresse hver
Under opkalds kort i netværktilslutningen
Avatar billede jbc Nybegynder
16. august 1999 - 12:12 #3
Jeg kom lige til at tænke - det er farligt - men du vel sat værtscomputeren op til vært og den anden til gæst???? Du skal også sørge for at du på værtscomputeren har gjort dinne mapper delig med andre. Jeg har selv knoklet meget med dette.
Avatar billede svindler Nybegynder
16. august 1999 - 13:48 #4
Så vidt jeg husker fra egne eksperimenter, er Windows 95 temmelig nøjeregnende med, om det er samme version af Win95, der sidder i den anden ende af kablet.
Højreklik på "Denne Computer" og vælg egenskaber. Er det samme version, du har på begge maskiner?
(Hvad er iøvrigt forskellen på din bærbare og din laptop? Er din laptop ikke bærbar?)
Avatar billede guldbrand Nybegynder
16. august 1999 - 17:41 #5
Ja...jo....en "lille" type-error det er selvfølge imellem min bærbare og min desktop.....
Jeg må sige, at alle de gode for forslag/ide'er er prøvet.....
Avatar billede macitea Nybegynder
16. august 1999 - 22:15 #6
Du skal sikre dig, at arbejdsgruppen er den samme på begge PC´er samt at navnet er forskelligt. Går ud fra at du har sat begge rigtigt mht. Gæst og Vært, porte, parallel/seriell samt delt nogle resourser. Primært netværkslogon sat til MS-netværk-klient. Kan du "se dig selv" på computeren? Men ikke den anden? Hvis ikke, skal du sørge for at installere Ipx/Spx-protokollen. Håber dette hjælper....
Avatar billede macitea Nybegynder
16. august 1999 - 22:17 #7
Navnet på de to computere SKAL være forskelligt,
Avatar billede hashimoto Nybegynder
17. august 1999 - 13:08 #8
En af mine venner havde også problemer med det på et tidspunkt, men det viste sig så, at hans kabel skulle vende på en bestemt måde ..... dvs den ene ende skulle være ved host.

Mvh. Hashimoto
Avatar billede benny.dk Nybegynder
17. august 1999 - 15:04 #9
Har du BÅDE IPX og NETbui protokollen installeret?
Avatar billede guldbrand Nybegynder
18. august 1999 - 20:13 #10
Jeg må sige at det er dejligt med så mange gode svar, men nu har jeg fået det til at virke, jeg fandt denne side: http://ourworld.compuserve.com/homepages/j_helmig/dccinsta.htm som måske også kunne være en hjælp til andre.

/Guldbrand
Avatar billede mora Nybegynder
26. november 1999 - 11:20 #11
hmm  -  skulle det hjælpe?
siden eksistere ikke???
Avatar billede guldbrand Nybegynder
16. september 2000 - 17:53 #12
jo den gør