Avatar billede thrill Nybegynder
13. marts 2003 - 20:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

'Diagnose' på B&O BeoVision 2000 (model 3117)

Jeg har fået foræret et (ældre) B&O BeoVision 2000, som har stået ubrugt på et loft i længere tid, men når der sættes strøm til det, kommer der kun lys i displayet til kanaler mv., efter kort tid - ca. 1 minut går strømmen helt i TV'et, der kommer intet billede på, kun en knasende lyd fra højt.

Er der en som ud fra disse oplysninger kan stille en "diagnose" på hvor problemet kan lægge ?

www.beocentral.com/productinfo.php?productid=MX2000
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. marts 2003 - 20:35 #1
har sandsynligvis fået fugt, måske havde det virket hvis du havde aklimatiseret det fø du satte strøm til.

Det første jeg tænker er at der foreligger en kortslutning, og så må den ikke starte.
Kortslutningen kan ligge flere steder efter strømforsyningen, da der jo har været lidt liv i den.

Jeg ville forhøre mig hos den tidligere ejer om den duede inden de satte den på loftet, og hvis ikke om de så har fået nogen til at se på den.
Avatar billede thrill Nybegynder
13. marts 2003 - 20:43 #2
Der er stor sandsynlighed for at det er fugt, tænkte ikke lige over at det skulle aklimatiseres, tog det ude fra bilen, og indenfor hvor der blev sat strøm til :(
Avatar billede thrill Nybegynder
13. marts 2003 - 21:55 #3
Efter at tv'et har stået indendørs i 4-5 timer, er der nu billede og lyd på :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. marts 2003 - 23:24 #4
tænkte jeg nok, det var som jeg skrev aklimatisering der skulle til.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. marts 2003 - 23:26 #5
det er nok derfor værkstederne har rep. stående i et par måneder, så er de helt sikre på at det er tørt ;o)
Avatar billede thrill Nybegynder
14. marts 2003 - 06:36 #6
:-)) Tak for svaret!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. marts 2003 - 12:57 #7