Avatar billede jumper Nybegynder
14. august 1999 - 23:52 Der er 35 kommentarer

ADMIN>> Login procedure og fakere!

Hej admin

Jeg kan ikke få den automatiske login til at virke.

Derudover, kan du ikke lave en "Meld dumme fakere"-side, hvor man hurtigt kan indtaste brugernavn på fakeren og henvise til de spørgsmål man regner som bevisbyrde for at vedkommende er faker?

cyberman og taffy er en og samme person.

bevis:
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=3278

Besvarelse efter 31 sekunder? Næppe, det ta'r mindst et minut før mailen er sendt ud til brugeren omkring nyt spørgsmål...

/Thor
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
15. august 1999 - 00:11 #1
Ikke for at holde med cyberman, men man kan faktisk godt se nye spørgsmål under Nye ? (i den blå linje) inden man får en mail om dem
Avatar billede jumper Nybegynder
15. august 1999 - 00:13 #2
Det kan du så have ret i, men prøv lige at kigge på spørgsmålet.: "Hvem vil hjælpe mig med programmering? Hey, det vil jeg!" Færdig arbejde, accepteret.

Derudover er der pointstørrelsen, de typiske 300 point som en ny bruger får

/Thor
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
15. august 1999 - 00:24 #3
Jeg siger jo også jeg ikke holder med Cyberman, og ja det ligner et fake, jeg ville bare lige komme med lidt general info
Avatar billede jumper Nybegynder
15. august 1999 - 00:30 #4
Du har ret ;)

Det kunne godt være sket ved et højst usandsynligt tilfælde, men dette specifikke spørgsmål stinker langt væk af fake ;))

/Thor
Avatar billede Dan Nim Seniormester
15. august 1999 - 00:54 #5
God ide med hvor man kan melde fakere !.
Avatar billede s Nybegynder
15. august 1999 - 00:55 #6
jumper>>> min login-procedyre virker fint. For det meste ihvertfald. Men ligesom når man svare eller kommentere et spørgsmål bliver man nogle gange (kun nogle gange) af en eller andet mærkelig grund smidt til info.asp.
Avatar billede jumper Nybegynder
15. august 1999 - 01:00 #7
s = admin?

Det var ikke den fejl med info.asp jeg tænkte på. Jeg kan bare ikke få lavet det så den logger mig automatisk ind.

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
15. august 1999 - 01:01 #8
chatstuff, yepper ;)

Det er vel desværre blevet en nødvendighed efterhånden..

/Thor
Avatar billede s Nybegynder
15. august 1999 - 01:02 #9
Nej, jeg er ikke admin. Men selv om jeg ikke er admin virker min login-procedyre stadigvæk (normalt) fint.
Avatar billede jumper Nybegynder
15. august 1999 - 01:05 #10
okay, det var bare den måde du skrev det på, der narrede mig. "min login-procedure" ;))

/Thor
Avatar billede reason Nybegynder
15. august 1999 - 01:32 #11
er i ude på at gøre eksperten.dk til en politi-stat, hvor alle tro alle andre snyder
Avatar billede jumper Nybegynder
15. august 1999 - 01:37 #12
Nej!!

Men der er begyndt at komme en del der snyder, opretter falske brugere blot for at få flere point.

Det er efterhånden ret normalt, og derfor kunne en sådan side være ret praktisk, hvor man også henviser til selve det fiktive spørgsmål.

Så kan admin selv tjekke efter og afgøre det selv.

Hvad er der galt med de? det er vel bedre end at der konstant bliver oprettet spørgsmål som "ham der snyder"

/Thor
Avatar billede reason Nybegynder
15. august 1999 - 01:44 #13
ja ja hvis I mener det er så stort et problem så vil jeg ikke brokke mig mere.
bare husk at point ikke er en skid værd så "what the fuck"
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. august 1999 - 04:59 #14
det er en rigtig god ide, men hvorfor ikke udvide den til alle der har været upassende, osv. eller også sætte en disclaimer på forsiden, med overskriften: "Faking betaler sig ikke"
Avatar billede Slettet bruger
15. august 1999 - 08:20 #15
"Faking betaler sig ikke", Der er meget langt op til topekspertene!

Der skal mange gange 300 point til.

Er man løbet tør, må man lige vente et par dage, eller også stille spørgsmålet med 0 point, og se om man for et svar.

Hvis man mener, at der er mange spørgsmål, som der skal besvares asf eksperter, må man holde hus med sine point, indtil man lige finder ud af rytmen.

Mon ikke der bliver holdt lidt øje med brugene herinde?
Avatar billede taffy Nybegynder
15. august 1999 - 11:35 #16
jeg ved godt jeg lavede en fejl og jeg bliver sikkert også slettet for det !
jeg har lige smidt alle mine points i freelance og der ligger de til nogen henter dem også vil jeg ligsom lave et nyt navn og ikke fake
Avatar billede Dan Nim Seniormester
15. august 1999 - 14:41 #17
taffy....har du læst disclaimeren herinde ?

"Som bruger af Eksperten.dk må du kun oprette 1 brugernavn."

Jeg tror du skal have en MEGET god undskylding for at lave et nyt navn. Snak med Admin det (noget andet er, at jeg ikke bryder mig om Admin'en)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
15. august 1999 - 14:54 #18
Hvad ha rhan gjort dig chatstuff?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
15. august 1999 - 15:02 #19
admin ?

ikke noget specialt.

Jeg har bare spurgt ham om noget via email, som jeg ikke kan se hvorfor jeg ikke må.

Jeg spurgte om jeg måtte skifte brugernavn (mit det sucks)

Alsår, hvis jeg laver en ny bruger, og overføre alle mine point fra "chatstuff" til den nye bruger, og så laver en spm. til Admin på 300 point ( dem man får når man opretter en ny bruger )

Men det kunne jeg ikke få lov til, hvilket jeg ikke kan se hvad grunden er til det.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. august 1999 - 15:05 #20
jeg synes også det stinker lidt at man ikke kan skifte navn, men på den anden siden, er det jo det eneste der kan indentificere en på eksperten...
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
15. august 1999 - 15:06 #21
ok, man burde kunne skifte brugernavn, og beholde ens point/egenskaber
Avatar billede Dan Nim Seniormester
15. august 1999 - 15:08 #22
Jep. Men hvis admin ser det her, hviklet han sikkeret ikke gør

så kan han jo lige komme med en kommentar.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. august 1999 - 15:12 #23
chattuff>> skal der så stå "Kommentar fra warp-space" alle de steder hvor der nu står "Kommentar fra chatstuff" ???

det vill blive meget rodet... hvis alle bare kunne skifte navn sådan uden videre
Avatar billede Dan Nim Seniormester
15. august 1999 - 15:15 #24
Det ved jeg godt !!!. Det er også en ulempe.

Men hva fanden...det skal vel ikke bruge mere ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. august 1999 - 15:26 #25
hvad mener du med det sidste?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
15. august 1999 - 16:23 #26
at, når jeg har kommenteret det og spm'et er lukket, så skal "jeg" jeg ikke bruge det mere.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. august 1999 - 16:53 #27
nej det er rigitgt men det ville stadig blive rodet tror jeg
Avatar billede helmer Nybegynder
16. august 1999 - 10:12 #28
Det skal da bare have en pris!!
En ordentlig røvfuld point.

Chatstuff>>> Hvis det er så forbandet let at programmere sådan en rutine, hvorfor gør du det så ikke selv??
Admin er 100% alene om denne website, og der er IKKE "unlimited resources", som i de spil du indtaster snydekoder i for at kunne komme igennem :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. august 1999 - 17:09 #29
helmer>> det ville være forkert at det skulle koste point at skifte navn... hvor skulle de point komme hen?

og desuden, jeg synes da det er fedt hvis folk kan hjælpe med at kode ASP til eksperten, men jeg synes det er lidt strengt at angive chatstuff for at være en barn der spiller spil med koder til, hele dagen...
Avatar billede wip13 Nybegynder
18. august 1999 - 07:03 #30
fuck hvad er der sket?
jeg har ikke fået tilsendt mails om dette spg. siden den 15.

øvøvøvøvøv.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
18. august 1999 - 13:28 #31
helmer>> Sig mig, er du TOTAL dum i nøden ?. Hvordan fanden skulle jeg selv kunne lave sådan en rutine som skulle fjerne alle steder hvor der står "chatstuff" og sætte mit nye brugernavn ind igen ?. Nårja, jeg kunne jo få passeord og bruger navn af Admin så jeg bare lige kunne logge ind og gør på. Men det tror jeg nu ikke lige at jeg får lov til.

Desuden....så hvis du gerne vil vide det. Så spiller jeg ikke og det har jeg aldrig gjordt ( okay..så en times tid da)

Men...tænkt engang. Der er ikke kommet en ENSTE kommentar fra ADMIN i dette spm. selv om der står at det er til ADMIN i threads.
Avatar billede s Nybegynder
18. august 1999 - 14:10 #32
HVIS admin skulle komme forbi må han også gerne lige kigge her: http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=3285
Avatar billede jumper Nybegynder
18. august 1999 - 23:22 #33
Det burde egentlig kunne ske automatisk, hvis man ændrede brugernavn.

Jeg har ikke lige set admin over skulderen, men jeg vil da tro, og håbe, at hver bruger har sin egen id i databasen, der henviser til ens navn. Når der så skal indsættes navne ved de forskellige spørgsmål, kan man så bare slå op på id'en og dermed også få det rigtige navn, uanset om det er ændret eller ej.

Ville det ikke være det nemmeste, på et programmeringsmæssigt plan?

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. august 1999 - 20:13 #34
problemet er så at hvis du ændrer navn til rastaman, så står der kommentar fra rastaman i alle dine spm, og så ved folk ikke hvem det er vi har med at gøre...

problemet med eksperten er det eneste der identificerer en er ens brugernavn, så hvis det ændres, tror folk at man er en anden person...
Avatar billede jumper Nybegynder
19. august 1999 - 21:37 #35
tja, så må vi vel nøjes med at man ikke kan ændre brugernavn

/Thor