Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
12. marts 2003 - 17:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

FreeBSD 5.0 Release vil ikke boote

Efter et strømsvigt nægter min FreeBSD at boote korrekt. Den stopper som vist på billedet her:
http://www.ghostcom.dk/1.jpg

Hvordan løser jeg det problem? Re-install er IKKE en option!
Jeg har prøvet at boot i single-user mode og den stopper samme sted. Jeg er totalt lost her da jeg er newbie på BSD området.
Avatar billede dank Nybegynder
12. marts 2003 - 18:04 #1
(der må man sige er tale om et rigtigt scrrenshoot :o)

Det er meget svært at se hvad der sker på skærmen, men det ser ud til at den staller udfor dit cd-rom drev.. har du prøvet at disable/fjerne dette?

Det er desværre et halvdårligt råd, men prøv også mailinglisten på www.bsd-dk.dk - folkene der er meget kompetente :)

(sorry jeg ikke kan give bedre råd...)
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
12. marts 2003 - 18:35 #2
ja, den staller efter cd-romdrevet og ja, det har jeg prøvet uden held. det ser ud til at det sker lige før filsystemet mountes. findes der ikke noget a la checkdsk til windows til sådanne problemer hvis det nu er fil-systemet der er gået fløjten?
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
12. marts 2003 - 18:36 #3
http://www.ghostcom.dk/2.jpg <-- i noget bedre kvalitet
Avatar billede zapster Nybegynder
12. marts 2003 - 21:01 #4
Ved ikke om det virker... prøv at trykke ctrl + c og se om den hopper videre. Det virkede for mig da jeg havde fjernet sendmail ved en fejl =(
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
12. marts 2003 - 21:31 #5
det gør det ikke og nu har jeg fået det til at virke ad anden vej. jeg bootede den i generic mode. kernen var åbenbart defekt og nægtede derfor at boote.
Men tak for forsøgene på at hjælpe :)