Avatar billede nitz Nybegynder
09. november 2000 - 22:43 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Søgning i tekstfil og hvordan benytter man resultat?

Hej Alle,
Jeg står og har en tekstfil hvor linierne ser sådan ud.

id;titel;pris

Jeg vil gerne have mulighed for at søge i titel efter en der matcher den titel jeg har i min database. HVIS den finder en der matcher, så skal den vise den titel og pris. Derudover skal man kunne linke sådan at det bliver link.asp?id=(id fra tekstfil).

Er det muligt? og i så fald hvordan?

Med venlig hilsen

Tommy Nitz

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2000 - 22:45 #1
Se\'følig er det muligt ...
Du skal bruge både kode til at åbne filen og søge, ikke ?
Avatar billede nitz Nybegynder
09. november 2000 - 22:49 #2
jo, jeg er helt på bar bund
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2000 - 22:51 #3
oki ... arbejder på sagen ..
Avatar billede nitz Nybegynder
09. november 2000 - 22:52 #4
tak :o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2000 - 22:55 #5
Kan du ikke sende mig et eksempel på tekstfilen ? Så er jeg sikker på at det virker hos dig ..
e@tdaugaard.dk
Avatar billede kasper19 Nybegynder
09. november 2000 - 23:19 #6
Hmmmm, hvis man nu siger at du gør dig alt det hver besvær bare for at få film fra et andet site præsenteret på dit site, er der mon så ikke en smartere måde at gøre det på, end hele tiden at gemme alle filmene ned i en textfil og så indlæse dem for at finde en speciel film? Jeg spørger bare af ren nysgerrighed :-)

Kasper
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2000 - 23:23 #7
Øhh .. historien meldte ikke rigtigt om film .. det ku\' ligeså godt være CD\'ere..
Avatar billede kasper19 Nybegynder
09. november 2000 - 23:24 #8
Naturligvis, jeg tog bare film som eksempel...

Kasper
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2000 - 23:25 #9
:)
Avatar billede kasper19 Nybegynder
09. november 2000 - 23:28 #10
Det var nu også mere for lige at snige mit eget spørgsmål ind, så hvis du har gjort dig lidt tanker om det, så sig endelig til :-)

Kasper
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2000 - 23:38 #11
Hæ hæ ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2000 - 23:54 #12
\"Jeg vil gerne have mulighed for at søge i titel efter en der matcher den titel jeg har i min database\"

jeg forstår vist ikke helt ??
Avatar billede nitz Nybegynder
09. november 2000 - 23:59 #13
jo altså hvis jeg har en titel der hedder bente, så skal jeg lige se i tekstfilen om der også der er en titel der hedder bente. HVIS der er så skal den titel og prisen vises på skærmen
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. november 2000 - 00:06 #14
Okay, så det skal være en Exact Match søgning og ikke en OR søgning ? (en if title = title_fra_db then eller if instr(title_fra_db, title) then ..?)

Desuden skal jeg nok lige have den database så jeg selv kan teste..
Avatar billede nitz Nybegynder
10. november 2000 - 00:27 #15
yup, det SKAL være exact match
Avatar billede nitz Nybegynder
10. november 2000 - 01:35 #16
Jeg mangler stadig svar på dette spørgsmål, håber der er nogen der kan hjælpe hurtigt :o)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
10. november 2000 - 09:13 #17
lyder da som om tdaugaard er igang, eller hvad ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. november 2000 - 12:30 #18
Yup .. han er i gang, men han er først lige stået op så deet..
Avatar billede nitz Nybegynder
10. november 2000 - 12:31 #19
så jeg undskylder, det var bare en panik handling fra min side...... undskyld misforståelsen tdaugaard :o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. november 2000 - 12:46 #20
hæ hæ ... no hard feelings :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. november 2000 - 15:09 #21
jeg har hjulpet nitz med problemet og det er fint nu.
Hvis der er nogle der vil have en kopi af søgerutinen (simpelt) så skriv lige så lægger jeg den på nettet.