Avatar billede ingerslev Nybegynder
10. marts 2003 - 20:03 Der er 4 kommentarer

MySQL ODBC

Jeg har problem med at komme i kontakt med min My Sql database gennem ASP.
Jeg bruger connectionstring´en:

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Conn.Open = "DRIVER={MySql}; SERVER=localhost; DATABASE=database; UID=brugerid; PWD=password"

Når jeg prøver at åbne databasen får jeg fejlmeddelelsen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

Jeg har kører Windows2000pro og har MySQL Connector/ODBC 3.51 og 2.50 installeret.

Please hjælp... er ved at gå i spånner over dette...
Avatar billede abpdk Nybegynder
10. marts 2003 - 20:12 #1
Hvor kører din Mysql server?
Avatar billede ingerslev Nybegynder
10. marts 2003 - 20:14 #2
localhost... jeg bruger den samme string på en anden server hvor jeg har installeret Windows2000pro, IIS, php, MySQL og phpmyadmin... det virker fint, men det her vil bare ikke virke...
Avatar billede abpdk Nybegynder
10. marts 2003 - 20:26 #3
Hvis du er sikkert på at ODBC indstillingerne er éns, har du så prøvet at sammenligne mysql-konfigurationsfilerne? Jeg bruger aldrig selv Mysql i Windows (men derimod Linux), og det problem jeg altid løber ind i (fordi jeg glemmer det) er at remote-access er deaktiveret som default men det er vel næppe problemet her da Mysql kører på samme maskine.
Avatar billede ingerslev Nybegynder
10. marts 2003 - 20:29 #4
det er vist kun på linux man ændre konfigurationsfilerne manuelt. I windows bruger man vist ODBC manager... Jeg har fundet en løsning på problemmet men det giver mig ikke helt svar... jeg skal kalde driveren {MySQL ODBC 3.51 Driver} nu.... hvorfor fanden det?