Avatar billede emer Nybegynder
05. marts 2003 - 21:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er det??

Hej eksperter!!

Jeg skulle bare lige vide, hvad en database er og hvordan den fungerer. Jeg har en idé om, at det er noget ligesom regneark....er det rigtigt??

                          emer
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2003 - 21:42 #1
Ja det kan du gådt sige. en database er dog ofte noget mere kombliceret, der er ofte flere tabeller, alle poster (rækker i regnearket) har en unik nøgle der muligør at der kan søges på disse poster
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2003 - 21:44 #2
Hvis du f.eks. har et regneark med navne og adresser, vil hvert navn have postnummer ståendende i navnets række. Dette betyder at det samme postnummer forekommer mange gange (kan betyde).
Hvis du laver samme løsning med en database vil du have en tabel med de eksisterende postnumre og tilhørende byer, og en tabel med navne m.m.. Postnummeret og byen vil så blive hentet i psotnummer tabellen.

Dette kaldes normalisering
Avatar billede miljoeken Nybegynder
05. marts 2003 - 21:48 #3
www.whatis.com
hehe :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2003 - 21:49 #4
Avatar billede emer Nybegynder
05. marts 2003 - 21:49 #5
bufferzone>> Er det ikke noget med, at den kan samarbejde med en hjemmeside om f.eks. at hente oplysninger fra databasen til siden??
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2003 - 21:51 #6
Jo det kan den sagtens, men det kan du også fra et regneark, via ASP eller PHP, der kan lave dynamiske sider ved at hente oplysningerne fra databaser, regneark, og andre dataopbevaringsmidler