Avatar billede sbay Nybegynder
05. marts 2003 - 18:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Domino connect til AS/400

Hejsa

Jeg prøver at skabe forbindelse mellem et NotesView og vores AS/400 (DB'en ligger herpå!):

  ' Set objects.
    Set Connection = New ODBCConnection
    Set Query = New ODBCQuery
    Set Result = New ODBCResultSet
    Set Query.Connection = Connection
    Set Result.Query = Query

    ' Connect to server.
    flag = Connection.ConnectTo("ASDK101")
    If flag = False Then
        Print "No connection found to system LOCAL"
        ConnectToHost = False
        Exit Function
    End If

Men den får ikke hul igennem - er der noget jeg har gjort galt. Jeg har "lånt" det meste af koden fra en anden DB på vores server!
Avatar billede wise Seniormester
05. marts 2003 - 18:18 #1
Jeg kan desværre ikke hjælpe, men ville selv MEGET gerne opnå det samme, så er det muligt at se præcis hvordan sådan et view er sat op? (evt en kopi af basen (uden nogle af jeres data selvfølgelig))
Bruger du Dominoconnect, eller bare ODBC direkte?
Avatar billede sbay Nybegynder
05. marts 2003 - 21:25 #2
Jeg bruger ODBC
Avatar billede wise Seniormester
05. marts 2003 - 21:42 #3
Okay,
jeg har haft kigget en del på hvad man kunne (med DB2 connect vs ODBC pga hastighed), men har aldrig rigtigt fået det til at køre, så et kørende eksempel ville gøre mig meget glad :-)
Avatar billede websmith Nybegynder
11. marts 2003 - 11:25 #4
De gange jeg har gjort det, så har jeg været nødt til at installere IBM's terminal software samtidig... JEg kan ikke lige huske programmets navn, men i det program, der kan man oprette connections til en AS/400, og det er vist det som du skal bruge til at kunne oprette en ODBC datakilde som fungerer med AS400.
Avatar billede sbay Nybegynder
30. juni 2003 - 11:25 #5
lukker
Avatar billede sbay Nybegynder
30. juni 2003 - 11:25 #6
ups