Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. marts 2003 - 11:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

'Delayed write failed' - fra Citrix server

Vi er begyndt at opleve en masse 'Delayed write failed' fra vores Citrix servere og det betyder at brugerne bliver hældt af deres applikationer og ringer og skælder ud.
Er der mon en eller anden der har fundet de vise sten i den sammenhæng ?
Vi har installeret SP3 på Windows 2000 filserveren og prøvet diverse registry trick fundet på M$ support, men lige lidt har det hjulpet.
Avatar billede webcon Nybegynder
05. marts 2003 - 12:06 #1
Specielt til Citrix bør man ikke køre med SP3, det kan godt lave noget smadder, med mindre man ved hvad man gør.

Der er nogle hot-fixex som skal køres.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. marts 2003 - 12:23 #2
SP3 kører fint med Citrix. Det eneste problem det i særlige tilfælde kan give, er nulstilling af brugeres egne opsætninger i MS Office, første gang der logges på efter SP3 er installeret. Sørger man for altid at køre med de seneste hotfixes, er der sket ingen problemer.

Hvad problemet er her, er svært at sige. Har du prøvet dene: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q321733 ?
Avatar billede zendrac Nybegynder
05. marts 2003 - 15:28 #3
Hvis det er på selve Citrix serveren, skal i kigge på jeres storage subsystem, den fejl hænger ofte sammen med "dmio" errors. Altså kommunikations vanskeligheder med storage.

Hvis det er klienten der oplever det skal i kigge efter i henvisningen fra Nanoq
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. marts 2003 - 07:24 #4
Fejlmeddelelsen dukker op på Citrix serveren, men der hvor den siger at den ikke kan skrive er på filserveren i brugerens home-dir.
Storage    :  IBM FastT700 med 52 * 76 GB diske
Citrix    :  IBM xSeries 330 ( 2 * 1.4 GHz PIII 1.5 GB RAM )
Fileserver :  DELL PowerEdge 6450 ( 2 * 700 MHz ZEON, 2 GB RAM )
Det burde ærlig talt kunne følge med :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. marts 2003 - 07:26 #5
Q321733 er tidligere prøvet uden positivt resultat.
Avatar billede zendrac Nybegynder
06. marts 2003 - 09:30 #6
Det er måske ikke roden af dit problem ... men "delayed write failed" har normalt ikke noget med at dit storage system er langsomt som sådan.
Hvis beskeden dukker op på selve den server tilkyttet FAStT700, ville jeg kigge efter RDAC fejl (Det er den device driver der hører med til LSI boksen som er den rebrandede IBM boks du har)
Hvis du er connected til FAStT700 gennem et SAN eller evt. direct attach ville jeg kigge på evt. connectivity issues der, specielt CRC fejl på frames.
Alternativt ville jeg ringe til IBM Support for at få en mand ud og kigge på det, eller Dell support hvis du har den på en Powervault. Hvis Dell også connecter op mod IBM boksen skal du sikre dig at Dell Array manager er disabled og den har RDAC drivers installeret. Og ellers ringe til IBM Support selvom det er en Dell server, idet dmio fejl oftest skyldes storage.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. marts 2003 - 10:01 #7
Krævede en special tilretning fra Microsoft som afhjalp problemet 90% - vi har Microsoft til at se på sagen.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. marts 2003 - 10:02 #8
Lukker og slukker !