Avatar billede gl_nok Nybegynder
08. november 2000 - 11:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Religions diskution

Var det ikke en ide at oprette en computer religions gruppe.
Den kan bruges til at diskutere computer religions relaterede spørgsmål som feks Linux contra Microsoft. Wysiwyg webdesign kontra notepad osv osv osv
Det kan da ikke kun være mig der er irriteret over at de sikutioner sniger sig ind i spøgsmål hvor folk søger hjælp ?

mvh
gl_nok
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. november 2000 - 11:24 #1
Kunne folk ikke bare aftale et tidspunkt og et sted hvor de kan smide mudder efter hinanden IRL?

Jeg har stadig til gode at se diskussioner af religøs karakter munde ud i enighed af nogen slags, eller bare at een person bliver omvendt til anden tro.

Og de folk som ENDNU ikke har taget stilling - f.x. til om de skal bruge Notapad eller WYSIWYG-editorer til webdesign, de ser det nok ikke som et religiøst spørgsmål, og stiller som følge deraf nok deres spørgsmål andetsteds.

/Rob
Avatar billede gl_nok Nybegynder
08. november 2000 - 11:36 #2
tjahhh, forslaget var måske også mest ment som en provokation. En provokation der udmunder i afmagt over for (efter min mening) tåbelige fjolser der kan ødelægge et godt initiv som eksperten med det diskutioner.
Lidt i samme bås er folk der besvar et spørgsmål der kunne hedde \"Hvordan laver jeg tabeller i Frontpage 2000\" med \" Skift til Dreamweaver\"
Når folk beder om decideret hjælp til et program er det nok fordi de har valgt at bruge det program. Hvis de vil have at vide hvilket program de kan bruge ville spørgsmålet jo nok have lydt anderledes.
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. november 2000 - 11:42 #3
Da Eksperten er et sted hvor der gerne skulle være mulighed for at finde en løsning på givne problemer er det nok svært at undgå det som af nogen opfattes og besvares som religions diskusioner.
Det er ikke altid at de svar man får ligner det man havde forestillet sig. Der er altid nogen som mener det ene er bedre end det andet så argumentationer vil der altid komme. Hvis det pludselig ikke skulle være muligt at foreslå at et problem løses med et andet OS ellr program end det i gruppen tilhørende vil der være spørgsmål som ikke kan løses.

At der er nogen som føler sig stødt over at man kan formaste sig til at foreslå en anden løsnings model en den som vedkommende mener er det eneste rigtige kan ikke være andres problem en den der føler sig trådt over tæerne.

Vi lever i en verden hvor der er mange muligheder, lad det dog være sådan.

Brug de løsnings modeller der er mest relevante for problemet, men indse at det ikke altid er muligt at finde løsningen uden at sluge et par kameler.

Kort sagt jeg mener ikke et der er grund til at oprette en religions gruppe, så hellere en mudderkastsnings gruppe. Så er underholdningen da i det mindste sikret ;-)
Avatar billede delphidaner Nybegynder
08. november 2000 - 11:48 #4
gl_nok >> Jeg har ikke noget imod diskussioner om hvilke programmer man skal bruge, så længe diskussionen er objektiv og fordomsfri, og man argumenterer med facts.

Selv om man sjældent finde en egentlig løsning på hvilken en der er bedst, så bliver fordelene og ulemperne lagt på bordet, så enhvert individ selv kan afgøre, hvilket program vedkommende vil bruge.

Det eksempel du nævner synes jeg heller ikke er acceptabel, dels fordi spørgeren har valgt at bruge FrontPage, som du også er inde på, og dels fordi at der ikke argumenteres for hvorfor man skulle skifte.
Avatar billede gl_nok Nybegynder
08. november 2000 - 11:55 #5
hmm victor, det lydder lidt for mig som om du føler dig ramt af det sidste *s*
Oki for at give et andet eksempel der endda udspriger fra virkelighedens eksperten.
Jeg arbejdede med WIN ME Dk og havde i denf forbindelse brug for en driver til et bestemt bundkort vel at mærke før win me var frigivet.
Så var der en der svarede at jeg skulle vente på at win me blev frigivet, og for at det ikke skal være løgn så forventede guttemn endda at få point for det.
Det er i mine øjne lige så latterligt som at besvare en der gerne vil vide hvordan han skal indsætte flash filer i dreamweaver, at han skal skifte til frontpage 2K da han der kan se flash filerne wysiwyg.
Avatar billede gl_nok Nybegynder
08. november 2000 - 11:57 #6
delphidaner.
Misforstå mig ikke.
Jeg synes d3er er alt mulig grund til at tage en diskution om hvilke programmer man skal bruge. Ellers hører man jo aldrig om noget nyt.
Men denne diskution mener jeg ikke skal forpeste luften for folk der gerne vil have reel hjælp med et problem. Det er nok egenligt det problem jeg lufter på min egen små provokerende måde.
Avatar billede denboj Nybegynder
08. november 2000 - 15:03 #7
jeg synes paint shop pro er bedst - nå nej jeg synes photoshop er bedst LOL
Avatar billede gl_nok Nybegynder
08. november 2000 - 15:12 #8
denboj
hmmm jeg kan bedst li det russiske program
kifa rge trol
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. november 2000 - 15:30 #9
gl_nok > Jeg kan da ikke se at du er provokerende og ja jeg føler mig en smule ramt, men kun af samme årsag som du har lavet dette spørgsmål ;-)

Det største problem her på ÆgsBerten er efter min mening at mange ikke skriver selv de mest nødvendige oplysninger så det er muligt at besvare spørgsmålet. Det er simpelthen mangel på seriøsitet.

Den slags spørgsmål har det med at føre en masse med sig som overhovedet ikke har noget at gøre med gruppen som det er stillet i.

Jeg synes også at jeg på det senere har set et tiltag af spørgsmål som er besvaret op til flere gange her på sitet.
Jeg mener at ligesåvel folk bør svare seriøst så bør folk også lette r**** og læse manualen eller prøve at søge efter svar inden de stiller de mest simple problemer til skue.

Jeg er ked af at indrømme det, men jeg er begyndt ikke at svare på visse spørgsmål. Det er typisk dem der klart udstråler at folk ikke har forsøgt nogen ting eller i det mindste bare prøvet at sætte sig en smule ind i emnet før de spørger.
Avatar billede gl_nok Nybegynder
08. november 2000 - 15:34 #10
det er i mine øjne også bedre ikke at svare end at svare noget vås der absolut ikke ahr noget med et svar at gøre.
Og jeg kan da helt støtte op bag at folk bør prøve selv først  istedet for med det samme at skrive et indlæg herindtil
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
05. juni 2001 - 02:12 #11
fandme nej vi skal snakke noget hardware og det blever fandme lige nu
www.thegate.subnet.dk
ja det er noget netparty der rykker