Avatar billede killerass Nybegynder
02. marts 2003 - 15:07 Der er 3 kommentarer

PHP

hejsa... jeg har donwloade en PHp fil fra:
www.site4you.dk under php og den nederste
den der:

Download tæller der tæller hvor mange gange dine filer har været downloadet.
den har jeg downloade men hvordan FUNKER den?
Avatar billede dumazz Nybegynder
02. marts 2003 - 16:04 #1
Har du adgang til MySQL ??? og kender du det ???
Avatar billede barran_ Nybegynder
02. marts 2003 - 17:21 #2
Hvad skal han bruge MySQl til?

Du skal læse kommentarerne i download.php. Husk at oprette mappen counter som undermappe til der hvor du placerer download.php.

Du kan også få hjælp ved at åbne example.php i en browser. Hvis du kører Apache skal du lige undersøge om du har kompileret den med mod_php4. (på linux)
Jeg har ikke selv leget med php på windows (hvis du kører det), men det er muligt at få det til at virker med windowsversionen af apache. (lad være med at installere apache2).

Hvis du har en fil der skal hentes fra en undermappe er det muligt (på linux) at gøre sådan:
<a href="download.php?get=../somefile">somefile</a>
Avatar billede dumazz Nybegynder
02. marts 2003 - 18:12 #3
barran> ja hvis han vil gøre det mere prof ligger han resultaterne i en db istedet for plain text.....

killerass> hvis du har adgang til MySQL kan jeg lave noget meget bedre til dig...