Avatar billede linder Nybegynder
07. november 2000 - 14:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Logins?

Jeg har en PDC, BDC og alt det gylle der...  Jeg kan se hvilke filer, hvilke brugere, og hvorfra de har det...

MEN, hvis jeg nu vil vide, hvem der er logget ind, hvornår, og hvorfra? hvor finder jeg det så?

Morten
Avatar billede burningice Nybegynder
07. november 2000 - 21:14 #1
under servermanager ser du hvem der er logget ind og hvorfra...
Avatar billede burningice Nybegynder
07. november 2000 - 21:15 #2
hey... der er noget der ikke stemmer her... du har oprettet dette spm under win2k, men ud fra teksten lader det til at du bruger NT4 servere... kan vi liige få det afklaret først
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. november 2000 - 22:08 #3
Hvis det er NT, går du ind i din User Manager ind i én af menuerne - kan ikke huske hvilken - og vælger Audit ... det er dog LANGT FRA optimal.

Her bliver alle de ting du aktivere her, gemt i Security loggen.
Avatar billede svein Nybegynder
08. november 2000 - 08:34 #4
I Windows 2000  er der ikke noget det hedder PDC, BDC men DC.
I Windows 2000 skal du som i WinNT først bestemme om der skal logges security og det gøres i Win2000 fra GroupPolicy.
Jeg ved ikke om du kan finde ud af denne gylle..? men du skal ind i :
Start - Programs - Adm.Tools - ActiveDirectory Users and Computers. Der højreklikker du i dit domain og vælger GroupPolicy.
I GroupPolicy går du ind i den der står der som deault - DefaultDomainPolicy og vælger Edit.
Under ComputerSettings vælger du Windows Setting, Security og der definerer du settinger for Audit under LocalPolicies!
Avatar billede linder Nybegynder
08. november 2000 - 09:40 #5
sorry... jeg var lidt stresset i går, da jeg skal bruge det ...
kører selvfølgelig W2K, ellers havde jeg jo oprettet det under WinNT
Avatar billede burningice Nybegynder
08. november 2000 - 13:10 #6
ok... then svein has the answer...
Avatar billede meek Nybegynder
21. marts 2001 - 14:20 #7
...jeg kan se at nogle af jer har forstand på netop det jeg spørger om i et andet spørgsmål. Derfor vil jeg gerne henlede jeres opmærksomhed på:

http://www.eksperten.dk/spm/58490