Avatar billede tblaster Nybegynder
26. februar 2003 - 19:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

FTP Server

Hejsa

Jeg har lige sat BulleProof FTP Server op men kan ikke komme ind på den fra andre computer end den på mit lokale netværk.

Hvad skal jeg sætte op i routeren for at kunne få adgang til den? Jeg har En SureCom Router!
Avatar billede moejensen Nybegynder
26. februar 2003 - 19:36 #1
hvad har du af internet connection, og hvilken udbyder?
Avatar billede simonvalter Praktikant
26. februar 2003 - 19:37 #2
du skal forwarde din ftp port ( standart port 21) til din maskine (intern ip) der kører ftpd'en
Avatar billede tblaster Nybegynder
26. februar 2003 - 19:37 #3
2mbit ... tdc ... egen router
Avatar billede simonvalter Praktikant
26. februar 2003 - 19:37 #4
pro@ccess ?
Avatar billede tblaster Nybegynder
26. februar 2003 - 19:38 #5
lodet ... under hvad ...

Jeg har en der hedder:

Virtual Servers and Special Application
If you configure the gateway as a virtual server, remote users accessing services such as Web or FTP at your local site via public IP addresses can be automatically redirected to local servers configured with private IP address. In other words, depending on the requested service (TCP/UDP port number), the gateway redirects the external service request to the appropriate server.
You can define up to 10 application profiles and If you had set many WAN Alias IP's, select one of the public IP's as the Virtual Server. Some applications require multiple connections, such as Internet gaming, video conferencing, Internet telephony and others. These applications cannot work when Network Address Translation (NAT) is enabled. If you need to run applications that require multiple connections, enter the service ports associated with an application.

Er det det? Jeg har prøvet men kan ikke få det til at virke rigtigt :-(
Avatar billede simonvalter Praktikant
26. februar 2003 - 19:38 #6
ok egen router .. så har tdc ikke sat noget op i forvejen .. så skal du bare gøre som jeg sagde i mit første svar.
Avatar billede tblaster Nybegynder
26. februar 2003 - 19:38 #7
det mener jeg men er ikke sikker
Avatar billede tblaster Nybegynder
26. februar 2003 - 19:39 #8
må min nat godt være aktiveret?
Avatar billede simonvalter Praktikant
26. februar 2003 - 19:39 #9
øhh ja det ser meget rigtigt ud .. jeg kender ikke lige routeren.
Avatar billede simonvalter Praktikant
26. februar 2003 - 19:41 #10
hmm .. du skal vel have nat .. jeg kan ikke sige mere end at prøv dig frem ;)
Avatar billede tblaster Nybegynder
26. februar 2003 - 19:43 #11
Skal jeg have aktiveret passiv mode i bulletproof ftp server?
Avatar billede simonvalter Praktikant
26. februar 2003 - 19:46 #12
hvis du skal have muligheden for fxp skal passive slås til .. hvis du ikke ved hvad fxp er kan jeg kort sige at det giver dig muligheden for at ftp fra en server til en anden uden at benytte dig egen forbindelse .. men det har du nok ikke brug for .. men det er rart at have slået passive til .. det er bare ikke så nemt at sætte op bag router.

men prøv og se hvad den siger til det.
Avatar billede simonvalter Praktikant
26. februar 2003 - 19:47 #13
hvis du ikke kan få passive til at virke skal ftp clienter heller ikke have det slået til .. ellers kan de ikke liste din ftp.
Avatar billede tblaster Nybegynder
26. februar 2003 - 20:14 #14
Jeg kan se at min ftp port er åben nu via internettet så det må være noget i ftp programmet ... er der noget specielt jeg skal gøre?
Avatar billede simonvalter Praktikant
26. februar 2003 - 20:22 #15
det er længe siden jeg har haft fat i bftpd .. men jeg mener at du bare skal sætte porten på den .. og så starte den.