Avatar billede wip13 Nybegynder
11. august 1999 - 19:56 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ADMIN>>online

jeg har en lille ting til den der liste over ting der skal laves.
Hvad med et lille ikon på ens minisite så andre kan se om man er logget på.
Jeg kan godt forstå hvis der er noget der er vigtigere, men hvis du nu en dag havde tid til det.

...ellers drop det hvis du ikke kan se noget fornuftigt i det.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. august 1999 - 20:02 #1
wip13, hvor smart er du, "et lille ikon på ens minisite så andre kan se om man er logget på."

tror du det er ICQ?

det er ikke så simpelt, ekspertens server kan jo ikke se om du har en browser åben og har loadet eksperten..

men kan man lave et der hedder at man har været her indenfor de sidste 5 minutter...
Avatar billede wip13 Nybegynder
11. august 1999 - 20:05 #2
hmmm, du var sq hele 6 min. om at kommentere spørgsmålet. Er du ved at blive gammel??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. august 1999 - 20:28 #3
jeg har sgu andet at lave!
Avatar billede Dan Nim Seniormester
11. august 1999 - 20:43 #4
God ide. Men jeg vil nu udvide den.

Jeg har selv lavet det på nogle store admin sider på nogle sider jeg har lavet, hvad for nogle får i ikke afvide- hehe.

Men hvorfor ikke laver sådan som "wip13" siger, og hvor man så kan sende små beskeder til en. som kommer frem vis en popup box når der kommer en lille besked. Det er extremt nemt at lave. Det er bla lavet på www.netkontakten.dk.

Hvad siger i andre ?
Avatar billede wip13 Nybegynder
11. august 1999 - 20:49 #5
jeg synes det med popup er dumt, alle skal kunne se hvad vi skriver til hinanden, også for eftertiden!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. august 1999 - 20:50 #6
det kræver jo at der er en java applet der kører hele tiden i en frame, og desuden ville det gøre det 10 gange nemmere at fake
Avatar billede admin Novice
11. august 1999 - 20:55 #7
Tak for idéen, men som du selv er inde på vil det ikke blive foreløbigt, hvis det kommer :)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
11. august 1999 - 21:31 #8
cyberesben...hvordan ville det blive letter at fake ?.

Og. Hvorfor fanden skal der køre en Java Apple på siden ??

wip13...hvorfor det ?

Lad os sige at gerne ville have din email adresse. Og du ikke ville gøre sådan at jeg kunne se den på din "minesite" ( og det villle jeg heller ikke )

Så kunne du jo bare sende den via NOTE systemmet, og så fik JEG den kun af vide. Get the point ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. august 1999 - 22:50 #9
chatstuff>> ja men hvis det bliver som du har skrevet, minder det om netstationen, som har en applet kørende, som så giver alert når der er mails...

jeg tror også at note systemet vil gøre at folk ikke offentliggør deres svar i samme grad som nu
Avatar billede Dan Nim Seniormester
11. august 1999 - 22:53 #10
Det skal bare laves sådan at hvergang man går ind på en ny side, så giver den besked.

Det skal ikke være sådan at når man er på siden, så kommer der ligeplusligt en besked frem.

Det ER simple at lave, det ved jeg.!
Avatar billede Dan Nim Seniormester
11. august 1999 - 22:55 #11
cyber:

...
det er ikke så simpelt, ekspertens server kan jo ikke se om du har en browser åben og har loadet eksperten..
...

Du laver det sku da bare via en session om brugeren er logget ind !.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. august 1999 - 23:05 #12
det ved jeg godt det du siger, men hvis der skal være et real time note system, er man nødt til at have en applet kørende som har kontakt med serveren og kommer med popups
Avatar billede Dan Nim Seniormester
11. august 1999 - 23:38 #13
iknow
Avatar billede overload.dk Nybegynder
09. september 1999 - 22:30 #14
Det er muligt for serveren at se om browseren er åben eller ej! - jeg kan ikke huske hvad det hedder men der er en funktion som kan tælle hvor lang tid brugeren er på en side.

Det kan findes på http://www.activeserverpages.dk

Vh: Overload.dk
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. september 1999 - 00:39 #15
overload!!! hvordan fanden vil du have at serveren kan se hvornår man lukker sin browser? det kan man sgu da ikke, så skal den jo sende en pakke hver gang man lukker sin browser...-