Avatar billede monstermand Nybegynder
22. februar 2003 - 12:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XP til NT

Hej,

jeg har lige installeret Windows XP professional på en computer. Den er installeret på én NTFS partition på 80GB. Nu vil jeg gerne gå tilbage til Windows NT 4.0.

Jeg skal beholde min store partitionsstørrelse (80GB), men hvordan installerer jeg NT?? Jeg har bootet computeren op med Windows NT cd'en i, men den tillader ikke ligesom Windows XP gjorde det, at formatere en partiton på 80GB. Jeg ved at man kan køre med store partitioner, også i NT - hvordan gør jeg??
Avatar billede elmkaer Nybegynder
22. februar 2003 - 14:15 #1
Brug en Opstartsdiskette til at starte op på og gå ind i FDISK og fjern den nuværrende partition og opret en ny derinde på de 80 GB. Dette skal du gøre fordi når du har jaft XP på harddisken så slettet harddiskens indhold ikke bare der skal enten DELPART eller en FDISK til før du kan installere NT 4.0
Avatar billede monstermand Nybegynder
22. februar 2003 - 14:27 #2
det var ikke helt det jeg spurgte om - den har jeg nemlig været igennem. Jeg har imidlertid fundet ud af det selv - det kan ikke lade sig gøre at have en bootpartition på mere end 4 GB i NT. Man kan dog bruge partition magic programmet til at gøre bootpartitionen støøre - men det anbefales ikke af MS.
Avatar billede monstermand Nybegynder
22. februar 2003 - 14:29 #3
efter at have læst mit eget spørgsmål igennem,kan jeg godt se at det kan misforstås - men spørgsmålet var altså hvordan man får én stor partition i NT..
Avatar billede monstermand Nybegynder
22. februar 2003 - 14:29 #4
ellers tak :)