Avatar billede fralle Nybegynder
05. november 2000 - 16:12 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Soundblaster Live Player 1024!

Jeg sidder her med mit Soundblaster Live Player 1024 kort, og det volder mig meget store problemer. Jeg køre Win2K, men efter at jeg lige har formateret min computer er kortet \"fucked up\"

Jeg har været inde på creative\'s hjemmeside, og hentet de nyeste drivere og den nyeste version af \"Live!Ware\"

Denne fejl kommer efter at jeg har logget ind:
\"AudioHQ Taskbar\"
A required DenCon32.dll cannot be found. Make sure that the file is in the correct directory.

Nåe jeg så prøver at starte en mp3 fil, cd \"you name it\" så krakker basen helt af og lyden lyder som om jeg prøvede at tage Antaktisk radio, altså den skratter og lyder A H T!

Og når jeg så prøve at komme ind i programmet AudioHQ, via mappen hvor det er installeret til siger den dette:
\"A required AHQman.dll is of an incorrect version. Make sure that it is of the correct version.\"

Og ved programmet Creative Surround Mixer siger den følgn.:

\"Failed to load Plugins\"

Please jeg er lost, jeg har også prøvet at af/geninstallere software\'n og driverne, men nej tak siger den, og fortsætter med det pis!

Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. november 2000 - 16:16 #1
format c: og reinstall.... lyder det ret voldsomt som. Hvis det virkede før du installere Win2K og driverne ikke er til at rette op v. uninstall og geninstallere, bør du nok prøve at starte forefra
Avatar billede fralle Nybegynder
05. november 2000 - 16:21 #2
Jo men jeg syntes bare at Windows kørte lidt slow, og jeg syntes det ville være dejligt at slippe af med nogle ting og sager, så jeg valgte at formatere, og jeg har ikke gjordt noget anderledes i min installation, end af hvad jeg havde gjordt før! ;-(
Avatar billede fralle Nybegynder
05. november 2000 - 16:24 #3
Det jeg egenligt undre mig over ud over alle de fejl er hvordan når jeg har fjernet min creative lydkort inde fra enhedshåndteringen er hvorfor disse er der, og hvorfor jeg ikke kan fjerne dem:
Codecs til lydenheder
Codecs til videoenheder
Drivere til ældre lydenheder
Mediestyringsenheder
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. november 2000 - 16:29 #4
Nu ved jeg godt du skrev \'de nyeste drivere\' meneh inkluderer det også driver updaten af SoundBlaster Live! driverne til Windows2000 ?

http://www.creaf.com/support/files/download.asp?prod=sblive&OS=Win2k&reg=1&select=Get+Files
Avatar billede fralle Nybegynder
05. november 2000 - 16:33 #5
ja også den der var derinde! ;-(
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. november 2000 - 16:37 #6
hm.. står kortet til at bruge Single Mode DMA?
Avatar billede fralle Nybegynder
05. november 2000 - 16:43 #7
Hvor kan jeg se den option henne?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. november 2000 - 16:53 #8
Start > Indstillinger > Kontrolpanel > System > Enheder til lyd, video og spil under Enhedshåndtering > og klik på lydkortet. Klik på Egenskaber > Instillinger > Avancerede indstillinger > Markér feltet \"Brug Single Mode DMA\"
Avatar billede fralle Nybegynder
05. november 2000 - 17:00 #9
Mit lydkort?
Disse to er det jeg kommer tættest på:
Spilport til SB Live!
Creative SB Live! Basic (WDM)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. november 2000 - 17:02 #10
..Det er (WDM) tingen jeg mener.
Avatar billede steffen_a Nybegynder
05. november 2000 - 20:03 #11
win er forbandt god til at gemme alting de mærkeligste steder og især konfliktende indstillinger fra tidligere opsætninger.
Du kan gå i regdat.exe, under funktioner, søg på de gamle drivere og indstillinger du vil af med, når en værdi der nævner hvad du søger, kommer frem vælg rediger og slet, fortsæt søgning med F3 indtil den melder færdig.
en anden fejl der også kan give de lydmæssige problemer du nævner er forskeligt indstillede/ for højt indstillede samplingrates i indstilinger
til SB.
hvis du har SB diagnose evt fra et ældre SB så prøv at køre den og se hvad fejl den evt kan finde
eller find de dll filer SB mangler i winME eller win98 eller SB cd og kopier over i sb\\programmer
Avatar billede fralle Nybegynder
06. november 2000 - 11:47 #12
Jeg går desværre på efterskole, så jeg kan først tjekke jeres svar igen om 2 uger, men jeg skal nok vende tilbage med response!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. december 2000 - 14:35 #13
Stadig problemer?
Avatar billede fralle Nybegynder
24. februar 2001 - 21:10 #14
afsluttet!
Avatar billede wanger Nybegynder
04. juli 2002 - 00:22 #15
WANGEREN var her.. .,'¨´,.

TILLYKKE MED DE 32000

HEY jeg kan se mit hus herfra.....