Avatar billede tokere Nybegynder
20. februar 2003 - 22:25 Der er 2 kommentarer

mp3 afspiller/optager - mac kompatibel

Jeg står og skal bruge en dims til at optage lyd med, der opfylder flg. ufravigelige krav:

1. Det skal være en transportabel mp3 optager og optager (dvs. kunne benyttes som diktafon til interviews).

2. Den skal have indbygget mikrofon.

3. Den skal være flash ram baseret, ikke harddisk baseret, så jeg er helt sikker på at undgå mekaniske dele der kan forstyrre optagelsen.

4. Den skal i det hele taget være af en nogenlunde ordentlig kvalitet, især mht. minimal støj i optagefunktionen og mulighed for at opgradere firmware.

5. Den skal kunne udvides med flash ram kort, f.eks. CompactFlash eller SmartMedia kort.

6. MEGET VIGTIGT: Den SKAL være mac-kompatibel!

7. Den skal kunne fungere som transportabel backup af alle mulige filtyper -- dvs. den skal kunne tilsluttes en Apple computers USB 1.1 eller Firewire-port og kunne ses som USB-harddisk under Mac OS X.

Mere fravigelige ønsker:

a. Den skal helst være mulig at købe på det danske marked.

b. Den skal helst have en audio-indgang, så man kan tilslutte en ekstern mikrofon.

c. Det vil være godt hvis den har en nogenlunde intuitiv optageknap, så man ikke skal optage vha. en sindrig softwareindstilling.

Jeg har indtil videre fundet to dimser der opfylder de fleste af ovennævnte krav: en Archos Ondio mp3 player, der ikke er på markedet i DK endnu og en Daisy DIVA mp3 player. Så de tæller ikke i besvarelsen ;-)

ps: indbygget radio ville ejheller skade brugbarheden.

- Toke
Avatar billede munkepower Nybegynder
29. januar 2006 - 13:20 #1
jeg vil anbefalde creative movo 512 mb... det er inbygget microfon og skulle mene at den kan sættes til mac
Avatar billede tokere Nybegynder
29. januar 2006 - 19:51 #2
Ja, det har du muligvis ret i. Men spørgsmålet er lidt forældet efterhånden, da jeg selv fik løst det, og da der nu findes en gigantilion forskellige mp3-afspillere der opfylder (eller unødvendiggør) de opstillede krav. Lige netop Creatives mp3-afspillere lider under en relativt ringe mac-understøttelse. Muvoen kan heller ikke udvides..