Avatar billede leif Seniormester
20. februar 2003 - 09:10 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Draytek 2200E - Block af port indefra -> ud

Hej,

Jeg sidder på en Netcafé hvor vi har nogen medarbejdere som synes det er sjovt at installere forskellige fildelingsprogrammer såsom Kazaa osv.

Jeg vil gerne lukke de porte som de nu bruger ud af, men jeg har også kigget i manualen for at finde ud af hvordan men uden held.

Er der en venlig sjæl der der kan hjælpe ????

Fra
Leif
Avatar billede morten_leth Nybegynder
20. februar 2003 - 09:28 #1
http://www.dslreports.com/forum/remark,5526670~root=cable,rr~mode=flat
umiddelbart iflg. ham her er det 1214.

http://www.broadbandreports.com/forum/remark,4809236~root=equip,17~mode=flat

http://www.google.com/search?q=kazaa+%2Bport&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=lang_da%7Clang_en
ja det må vist være svar nok.
Avatar billede leif Seniormester
20. februar 2003 - 09:31 #2
Jeg kender portene, men hvordan sætter jeg routeren / firewallen op ???
Avatar billede morten_leth Nybegynder
20. februar 2003 - 09:45 #3
hvad er det for en??? frawall/routeren
Avatar billede leif Seniormester
20. februar 2003 - 09:47 #4
En Draytek 2200E, står også i subject.
Avatar billede pctalent Nybegynder
20. februar 2003 - 12:12 #5
Du skal være opmærksom på at et program som Kazaa Lite, er fuldstændigt ligeglad med hvilken port den kører på, hvilket vil sige at den kan køre på port 80, og både med TCP og UDP trafik. Så det er ikke sådan lige til at lukke af for
Avatar billede leif Seniormester
20. februar 2003 - 13:26 #6
Hvordan er så den nemmeste måde at begrænse sådanne ting på ???
Avatar billede pctalent Nybegynder
20. februar 2003 - 14:24 #7
1. Sætte firewallen op, med kun de mest nødvendige porte åbne.
2. Definere en sikkerhedspolitik med, hvad folk må, og hvad konsekvensen vil være at overtræde sikkerhedspolitikken,
3. Evt. sætte en content scanner op. Her er det muligt at vælge hvad der må komme igennem, og hvad der ikke må (Erstatter ikke en FW)
4. Logge alt, og investere i et godt værktøj til at analysere logfilerne med
5. Huske at kigge på logfilerne
Avatar billede leif Seniormester
13. april 2003 - 10:24 #8
Lukker.