Avatar billede januar Nybegynder
20. februar 2003 - 04:01 Der er 10 kommentarer

Compaq Presario 5000

Hejsa
Jeg har i flere timer bøvlet med en kammerats PC.
Han har en Compaq Presario 5000 (noget værre lort)
som kører med Win ME, han ville gerne skifte til Win XP Pro, så en af hans kammerater formaterede den og så skulle jeg komme og installere Win XP Pro, installationen gik meget fint men XP kan ikke finde grafik driveren (NVDIA RIVA TNT2 model 64) vi har prøvet at downloade flere driver fra internettet, men ingen af dem virker...hvad pokker gør vi.
En anden ting er at jeg efter installationen af XP opdagede at der er oprettet en partion på hardisken der hedder noget med save...den fylder 942 MB...hmmm....anner ikke hvad det er ....håber at der er nogen herinde der kan hjælpe.

På forhånd tak Lars & Mike
Avatar billede initializing Nybegynder
20. februar 2003 - 04:14 #1
Brug fdisk eller Partition Magic til at fjerne den ekstra partition.. (Den slåes sammen med den primære)

Den nyeste driver til grafikkortet http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09

Dog burde du prøve med en ædlre driver først fra http://www.tweakup.dk/HTML/download/nvidia.htm
Prøv Detonator 4 30.82 - WHQL
Avatar billede januar Nybegynder
20. februar 2003 - 04:17 #2
Har prøvet den nyeste den virker ikke.....så nu må jeg jo prøve den gamle

Den nyeste driver til grafikkortet http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. februar 2003 - 05:23 #3
hej... og i kan ikke bare opfater driveren??? det er jo winxp så den skulle jo meget gerne selv gøre det :-)
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. februar 2003 - 05:24 #4
opfate = opdater
Avatar billede januar Nybegynder
20. februar 2003 - 05:39 #5
Jeg hører gerne andre svar hvid der er nogle

Lars
Avatar billede januar Nybegynder
20. februar 2003 - 05:42 #6
til hot.shot
så dum er jeg altså heller ikke...har selvfølgelig prøvet at opdatere
fra XP.
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. februar 2003 - 06:03 #7
januar - smiler... siger heller ikke du er dum.. men så vidt jeg ved er der noget der hedder >>glemsomhed<< som jeg også kendre fra mig selv ;-)
Avatar billede peet-49 Novice
20. februar 2003 - 08:55 #8
Du skal huske DirectX 7 eller over. TNT kører fint med Nvidia`s driver også i Presario 5000
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
10. april 2003 - 22:44 #9
Hejsa...

Kan du ikke poste hvilken specifik model fra Presario 5000 det drejer sig om..:-)

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
10. april 2003 - 22:47 #10
BTW den partition du nævner på 924 Mb........start op med en WIN98 startdiskette, og SLET den i FDISK....den vil kun lave ballade for Jer, da den initialserer alt det Compaq snavs som er i maskinen.
Den indeholder oplysninger om alt hardware som er i maskinen, og det kan meget vel, være det som kan drille Jer...:-)

Mr.Athlon