Avatar billede sbay Nybegynder
19. februar 2003 - 11:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tvinge mail ud på internettet

Hejsa

Jeg har installeret en lille webserver på vores DMZ-ben. Det virker også fint! Men mailen på denne maskine vil jeg ikke have routet direkte til vores almindelige mailserver, pga. sikkerheden. Jeg vil gerne tvinge disse webmail ud påinternettet, hvor de jo så skulle ramme vores almindelige mailserver. Problemet er bare, at mailene bare står og venter på webserveren, på at den får direkte forbindelse med den alm. mailserver. Hvis jeg laver en mail med en ekstern adresse, altså en adresse der ikke findes i adressebogen, spytter den fint nok mailen ud på nettet og den når frem. Det er altså et spørgsmål om at tvinge mail, med kendte adresser ud på nettet, mne HVORDAN?????
Avatar billede wise Seniormester
19. februar 2003 - 11:16 #1
Hov, var lige ved at svare noget forkert, da jeg havde overset det var notes...

Er dine servere i samme domæne (altså web og de andre servere)??

Jeg er ikke meget inde i mailrouting, men man kan også nogle "domæne/netværks" dokumenter der siger hvor mails til hvilke domæner skal leveres...
Jeg mener dog at de bliver overstyret af "interne" mails som domino altid vil holde indenfor sit eget domæne...
Så for at gøre dette skal du sikre at din webserver ikke er i samme domæne som resten af dine servere - så vil de automatisk blive sendt som smtp, dog stadig direkte fra server til server.

Men hvis du så angiver din udbyders SMTP-relay under relays i din mailopsætning på webserveren, så burde de altid komme ud og vende...

Det var meget og jeg ved ikke hvor klart det blev, men giv lige et pip, om du kan følge mig eller ej....
Avatar billede sbay Nybegynder
19. februar 2003 - 11:19 #2
wise-> jeg har lige fået det til at virke selv, ved at skrue lidt her og lidt der, så nu sparker den det hele ud på nettet. Desværre fremkommer navnet ikke i indbakken, kun initialer! Men det må også kunne løses!
Avatar billede sbay Nybegynder
19. februar 2003 - 11:22 #3
ups - nå, det var nu ikke meningen du skulle have alle 100, men skidt ;-) Den hurtige respons kunne jo give lidt bonus ;-)
Avatar billede wise Seniormester
19. februar 2003 - 11:23 #4
Ohhh, hvor faen er det nu man retter det...
Jeg fik svaret her på eksperten på et tidspunkt, det kan også rettes under smtp indstillingerne på din webserver...
(altså hvis det er fordi den skriver din email fremfor dit navn som afsender)

Tak for points ;-)
Avatar billede wise Seniormester
19. februar 2003 - 17:44 #5
hov, vores sidste 2 indlæg krydsede hinanden...
Jeg undrede mig også over den store mængde point for "så lille" et svar :-)
Du må jo sige til hvis du vil have nogle af dem igen...

Lasse