Avatar billede michael21dk Nybegynder
16. februar 2003 - 21:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Login function

Hvordan laver jeg en login function i Delphi. hvor at den skal gå ind via internettet. sådan så brugere rundt om i verden kan chatte med hinanden?? Men den skal også have en bruger database med brugernavn og password. hvordan laver man det. jeg giver gerne 200 - 400 for et eksempel som virker 100%

på forhånd tak
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
16. februar 2003 - 22:07 #1
Avatar billede michael21dk Nybegynder
16. februar 2003 - 22:15 #2
men hvordan laver jeg de forskellige strings til connection og både til database og internet ??
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
16. februar 2003 - 22:22 #3
Hvilken komponent?
Avatar billede michael21dk Nybegynder
16. februar 2003 - 22:34 #4
jeg vil oprette min egen chatserver inde fra delphi. hvordan gør man det. så den kan køre ligemeget hvor i verden den er. men der er et most. man skal oprette sig som bruger i programmet. og den database skal ligge på min server. hvordan laver man de connections??
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
16. februar 2003 - 23:30 #5
Michael>>> Læs venligst hvad der står på siden som jeg henviser til. Jeg citerer:

"PIrc Server v.1.0 FWS 503 Kb  18.04.00
By Paul Ishenin. PIRC is an IRC server wich support channel modes, user modes, operators, most of commands from RFC, helpserv, nickserv (not fully) and much more. Fully functional.
Source: Included."
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
16. februar 2003 - 23:31 #6
...og til klientdelen:

"By Gregory Timmons. TIrcClient is a IRC component that is a wrapper for RFC 1459 document. TircClient is a standalone component, because it is completely based on TClientSocket. Features: Custom Ctcp commands/replies, All messages from irc local/main server, Auto/Manual Ping reply, Custom version reply, Custom QuitMessage, Auto/Manual NickChange, known/unknown numeric replies, Complete RawData from server event (for experts), DCC events (Tdcc component not included), 20+ methods, 32+ Onevents, 12+ properties, and much more.
TircClient Does not include TDCC component or TidentPro. You can downloading TidentPro, because most irc servers require an Ident server.

Fully functional
Source: None
Download: D5"

...men det står altså på siden som jeg henviste til.