Avatar billede mlabc Nybegynder
16. februar 2003 - 17:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Få fat i værdi

Hej Alle

Et lille spørgsmål om hvorledes man får fat i en bestemt værdi. Jeg har et felt hvor jeg får en talværdi ind, jeg har lavet et opslag hvor jeg laver en tekst værdi til tallet. Eks TDC|96970 i et andet felt ønsker jeg kun at få TDC listet. Hvorledes kan dette lade sig gøre, jeg har prøvet med @If men det giver ikke det ønskede resultat.. Køre Notes 5
Avatar billede noteshotline Nybegynder
16. februar 2003 - 18:12 #1
Hvis du i et felt benytter typen keyword og opslaget har tekststrenge af typen TDC | 96970, bliver 96970 gemt i feltet og TDC vises som opslaget.

I views, skal du benytte den samme konvertering!

/Hans Holt
Avatar billede jogii Nybegynder
16. februar 2003 - 21:55 #2
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men jeg tror at du har brug for funktionen
  @Left( <FeltNavn>; "|")

Men måske misforstår jeg dig helt.
//Jörg
Avatar billede cdelicht Nybegynder
17. februar 2003 - 07:05 #3
Hvis situationen er som beskrevet i 1. indlæg, er det mest effektivt, at have et andet felt på formen hvor du opbevarer den egentlige værdi (96970). Med mange dokumenter bliver dine views for tunge, hvis du skal beregne værdien (TDC) for at få den vist. I dette 'andet' felt må du benytte tilsvarende antal IF sætninger, som du har værdier i det første felt. (If felt1 = 96970 then felt2 = TDC... osv.).
Der er ingen anden måde at få den højre værdi af et (standard) keyword med alias.
Avatar billede jogii Nybegynder
17. februar 2003 - 09:46 #4
Jeg plejer at lave Keywordlister på følgende måde:

Orange | 95412#Orange
TDC | 96970#TDC
Tele2 | 54785#Tele2

osv.
Værdien der gemmes ned i feltet er således både en nøgle og en synlig værdi. Det har den fordel at i oversigter kan man sortere på den "rå" værdi eller på @Left(<Feltnavn>;"#") eller på @Right(<Feltnavn>;"#").

Hvis der sker ændringer i keywordstrukturen så skal felterne vedligeholdes med en agent.
//Jörg
Avatar billede mlabc Nybegynder
17. februar 2003 - 09:48 #5
Hej Jörg

Jeg tror det er din løsning jeg skal bruge, det ligner det jeg er ude efter. Jeg prøver lige at tjekke det, så vender jeg tilbage

/mlabc
Avatar billede mlabc Nybegynder
17. februar 2003 - 12:45 #6
Så er der 30 points