Avatar billede ffn Nybegynder
15. februar 2003 - 16:15 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

Min comp. fryser ved 3d spil >> Hjælp :-(

Jeg har netop købt følgende hos shg.dk

1,Intel,Pentium4, 2400MHz Socket 478 FSB533
1,Asus,Asus V9280/DT, G4 Ti4200, 128DDR, AGPx8
1,Seagate,Seagate Barracuda IV, 80GB, 7200/2048
1,Samsung,Ram 512 MB DDR2700 Samsung
1,ThermalTake,ThermalTake Midi Tower, 400 W,
1,Alps,Diskdrev 3.5" Alps SORT
1,LiteOn,CDRW LiteOn sort front
1,Lite-On,Lite-On CDRW LTR48125S, 48/12/48IDE
1,Soyo,Soyo P4X400 Dragon Ultra Platinium

Systemet er som sådan ok, men men men men......

Af en eller anden grund kan jeg ikke spille CS - counter strike på det og det var blandt andet derfor jeg købte det.

Når jeg logger på en server for at spille cs, går der ikke mere end 2 min så fryser hele systemet og jeg bliver nød til at slukke comp.

Siden problemet kom har jeg installeret ny bios, og opdateret skærm driver (af insalleret den gamle føste) installeret nvidias nye driver, direX
Jeg har teste det på 2 styresystemer win2k og winxp aktuelt er der win2k på systemet, men stadigvæk får sker der det samme når vil spille cs.

I cs har jeg valgt openGL 800*600 og det skulle da virke, men ak, det vil stadigvæk ikke....

I en 3dMark test fik jeg en score på 9500 og jeg lod demoen køre i over 2 timer men systemet frys ikke, kan det så være grafik kortet?

Jeg har desvæære ikke testet andre 3d spil på den endnu.

Jeg tænkte at det så var processoren der blev for varm men dens temp ligger konstant på ca. 42,5 grad er det for højt?

Jeg har installeret en hardware monitor fra motherboard produktsentens hjemmeside og når jeg åbner den kommer den op med 2 alerts.

1. cpuFAN1 speed is under the limit
2. CHAFAN speed is under the limit

har det nogen betydning for mit aktuelle problem?

Jeg har lavet et lille netværk og via en tdc router (linksys) er den nye comp. logget på inet. Er det routeren der kan være skyld i det aktuelle problemen? hvis da ville det vel bare betyde at jeg ikke kunne logge på eller at den ville logge mig udaf spillet og min comp. fryser helt.

Jeg håber nogen kan hjælpe så jeg kan spille cs....
Avatar billede colg Nybegynder
15. februar 2003 - 16:26 #1
tja det med under limit kunne tyde på at der var noget galt med blæserne men ved ik bare et skud min genstarter automatisk hvis den bliver for varm
Avatar billede ffn Nybegynder
15. februar 2003 - 16:27 #2
jeg mistænker ikke blæserne...for den gør det også når cpu temp er under 30 grader..har testet det!!
Avatar billede fido82 Nybegynder
15. februar 2003 - 16:28 #3
hvor varm bliver din cpu ? KUnne meget godt lyde til at det var den der bliver for varm
Avatar billede fido82 Nybegynder
15. februar 2003 - 16:28 #4
hvor varm er din cpu, når du spiller ? Prøv evt at gå i bios, for at se den umiddelbart efter den er gået ned
Avatar billede ffn Nybegynder
15. februar 2003 - 16:33 #5
ja, det har jeg gjort...men ville en 3dmark test og en demo ikke fremkalde samme ting....hvis jeg går ind i cs og spiller i måske 3 min inden den går og går ud og tjekker temp, så er den ikke højere end de der 42 grader
Avatar billede kadann Nybegynder
15. februar 2003 - 16:36 #6
Når din maskine kan æde 3D Mark i 2 timer uden at vælte, så skulle man mene at det ikke er et varmeproblem..

Har du prøvet at fjerne CS og geninstallere det?

Jeg var ude for at mit HL og CS døde helt på et tidspunkt og fik først løst problemet da jeg fjernede skidtet 100%, hentede nye udgaver ned af opdateringerne fra nettet og så installerede igen. Det var åbenbart en fejl i den fil jeg havde hentet ned.

Det kan du jo evt. forsøge.
Avatar billede ffn Nybegynder
15. februar 2003 - 16:41 #7
ja, det har jeg første gange havde jeg installeret

hl, da opdatering til 1.09 også til 1.1.10 og cs15full
anden gang
hl og direkte opdatering til 1.1.10 også cs15full

men hvor finder man den nyeste udgaver jeg hentede mine på clanbase.com
-----------------------------
Avatar billede ffn Nybegynder
15. februar 2003 - 16:41 #8
er der nogen steder man kan hente en openGL driver? jeg har ikke forstand på det. for det kan også være den den er gal med
Avatar billede kadann Nybegynder
15. februar 2003 - 16:44 #9
Jeg er ikke helt med i CS-tingen mere, så jeg har ikke helt styr på hvor man henter dem..

men, openGL-driveren skal gerne være med i driveren til dit skærmkort..

Går spillet også ned hvis du kører det i direct3D?
Avatar billede ffn Nybegynder
15. februar 2003 - 16:54 #10
ja, det gør den har lige prøvet med direct3d 800*600 der gik heller ikke mere end 2 min, men min score nåede at blive 3-1 :-)
Avatar billede kadann Nybegynder
15. februar 2003 - 16:59 #11
Hvad med andre 3D spil, er problemet også der?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. februar 2003 - 19:16 #12
Det er da ikke første gang shg.dk leverer noget defekt.
Jeg kender en som købte en pc ved shg.dk, der nåede at brænde ram og cpu af inden den var færdiginstalleret. Sådan er det at handle på nettet, eller hva?

Men hvis du er i tvivl om routeren skulle være problemet så prøv uden router.
hjalp det?
Avatar billede kamazo Nybegynder
16. februar 2003 - 04:50 #13
"der nåede at brænde ram og cpu af inden den var færdiginstalleret. Sådan er det at handle på nettet, eller hva?" Nej, sådan er det ikke. Hvorfor mon hans ram og CPU brændte af ???? bare sådan lige uden videre ?
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2003 - 07:36 #14
fordi der var fejl på bundkortet kamazo
Avatar billede ffn Nybegynder
16. februar 2003 - 14:18 #15
nu har jeg spillet lidt hitman 2 og der går vel omkring 15-20 min så kommer spillet op med e program fejl og det er sket begge de gange jeg har været inde i spillet...jeg ved ikke om det også skyldes før nævnte uløste problem?
Avatar billede kadann Nybegynder
16. februar 2003 - 14:23 #16
Jeg går ud fra at du også har prøvet at opdatere dine Windows, både med servicepacks og directx osv.?

Men, hvis den laver samme trick i andre spil, så er der jo ikke andet for end at teste hardwaren i en anden computer, hvis du har mulighed for det.. fordi så må det være en hardwarefejl et eller andet sted.
Avatar billede ffn Nybegynder
16. februar 2003 - 14:29 #17
"end at teste hardwaren i en anden computer, hvis du har mulighed for det.. fordi så må det være en hardwarefejl et eller andet sted."
>>det har jeg ikke!

"Jeg går ud fra at du også har prøvet at opdatere dine Windows, både med servicepacks og directx osv.?"
>>jamen det har jeg da, det første jeg gjorde!
Avatar billede ffn Nybegynder
16. februar 2003 - 14:33 #18
kan min problem ene og alene skyldes grafikkortet? eller skal jeg sende hele min comp. retur i følge loven har jeg jo 14 dages returret og jeg ser bare et skræk scenarie, hvor en fejl sjældent kommer alene. Jeg ved at ved retur sendning kan jeg få en masse problemer med shg om at de ikke vil give mig pengene men jeg burde have retten på min side, men anyway så er fragt plus montering alt i alt 750 jo så tabt!
Avatar billede kadann Nybegynder
16. februar 2003 - 14:38 #19
Det er jo svært at sige hvad det kan skyldes.. dit grafikkort er et godt bud, men der kan jo være andre fejl..

Det nemmeste er at lave udelukkelsesmetoden ved at afprøve din hardware i en anden computer.

Om du vil sende din computer retur eller teste enkeltdelene, er jo op til dig.. jeg ville personligt selv teste enkeltdelene, i stedet for at skulle sende en hel computer retur.
Avatar billede ffn Nybegynder
16. februar 2003 - 14:40 #20
bor du i kbh`?
Avatar billede kadann Nybegynder
17. februar 2003 - 14:33 #21
Hvis du mener mig, så ja.. eller, jeg bor i en omegnskommune.. men Kbhs amt :)
Avatar billede ffn Nybegynder
17. februar 2003 - 15:25 #22
nå, nu aflevere jeg min comp. retur til shg.dk og benytter sig af de 14 dages returet!