Avatar billede madiedk Nybegynder
03. november 2000 - 00:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

køler på thunderbird, svært.

jeg har købt en fop32 køler fra ikke så lang tid siden, og nu har jeg fået min processor som er en thunderbird 850 mhz, problemet er bare at når jeg skal sætte kølerer skal jeg presse meget hårdt, faktisk så hårdt at jeg ikke kan lide det, kan det være rigtigt? har i nogle godt tips til hvordan man ellers kan gøre for ikke at ødelægge sin processor
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 00:20 #1
Jeg havde næsten samme problem da jeg skulle montere min Chrome Orb den første gang. Det var virkelig ikke nogen rar oplevelse, men når først den er monteret, så blir den der også! =)

\"The FOP32 scored VERY well with the top of the class.

One thing that does suck about the FOP is the clip. It is NOT user friendly and almost requires use of a screwdriver to help fasten it.  You are damn sure gonna need one to get it off if it has the same handle as mine!\"
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 00:27 #2
Her er en god artikel om fastgørelse af kølere til sokkel A:

http://www.systemlogic.net/articles/00/8/socketa

-håber den hjælper =)
Avatar billede ajen Nybegynder
03. november 2000 - 00:27 #3
Hej.
Fop32 eller andre Alpha-kølere er generelt ret/meget svære at sætte på socket7/socket370.
Men som xtom\' også skriver, så bliver de altså også på.
Grunden til at de skal sidde så stramt, er at det meget lille mellemrum mellem CPU og køler, kombineret med kølepasta,giver en mere effektiv køling. ;-)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2000 - 01:46 #4
Jeg har lige investeret i en Duron800, så jeg er lige med på en lytter, ka´ man splitte den ad når man montere køleren?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 01:48 #5
Kan man splitte hvad ad?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2000 - 01:53 #6
Processoren.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 01:55 #7
En Duron/Thunderbird er en sokkelprocessor, ikke en slotprocessor som Athlon/Pentium3. Der er ikke noget du kan skille ad.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 01:58 #8
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2000 - 02:01 #9
Ok, tak. Lytter videre
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2000 - 02:05 #10
xtom>> \"Der er ikke noget du kan skille ad\" jeg mener splitte ad, ødelægge. Jeg ved godt det ikke er mit ?, men det er vel i begges interesse.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 02:07 #11
Ih jo, hvis du bruger RIGTIG meget pres på køleren når du monterer den, så kan der sagtens ske ting og sager.. tjek den første URL jeg gav.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2000 - 02:18 #12
Done that