Avatar billede Boas Juniormester
11. februar 2003 - 13:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af et Forum på en Unix server...

Hej Folkens... her et lille spørgsmål fra en ganske uvidenede person...

Jeg er oprettet på en Unix server uden mulighed for brug af access database...

Det jeg har brug for, er enten et link til en side, hvor man gratis kan hente et forum, der er nemt, at opsætte, eller en fuld gennemgang af hvordan man opretter det, sætter det op, og hvad der ellers er brug for at vide...

Skriv hvis der er brug for flere oplysninger...

- Andreas

Er der flere som svarer med svar jeg kan bruge, bliver pointene delt...
Avatar billede htm Nybegynder
11. februar 2003 - 13:48 #1
Gætter på at det er til web - og du har adgang til php og mysql?

http://www.phpbb.com/
Avatar billede mfalck Praktikant
11. februar 2003 - 13:49 #2
Avatar billede Boas Juniormester
12. februar 2003 - 00:19 #3
Hmm... Jeg får at vide at der er tale om en chillisoft asp server... Nogle forslag...
Avatar billede htm Nybegynder
12. februar 2003 - 12:04 #4
Så skal du have fat i et ASP-script med mysql-database :-)

Aner ikke hvor du kan finde det, men her er en masse forums: http://www.hotscripts.com/ASP/Scripts_and_Components/Discussion_Boards/
Avatar billede htm Nybegynder
12. februar 2003 - 12:05 #5
Avatar billede Boas Juniormester
12. februar 2003 - 19:29 #6
Hmm... Jeg har netop snakket med min hostmaster... og han siger at jeg desværre kun kan bruge PhP... Hvad det så end er...
Avatar billede htm Nybegynder
12. februar 2003 - 20:19 #7
Så skal du bruge mit første link!
Avatar billede Boas Juniormester
20. februar 2003 - 09:23 #8
Jamen er der lavet en MySQL database i det program, eller skal man selv oprette en sådanne? og hvis man skal det, hvordan gør man så det?
Avatar billede htm Nybegynder
20. februar 2003 - 17:47 #9
Prøv og læs dokumentationen på phpbb.com og prøv dig frem! Du kan så spørge om specifikke problemer du evt. skulle møde! Dokumentationen og installvejledning på phpbb.com er udviklet til det samme!
Avatar billede htm Nybegynder
20. februar 2003 - 17:47 #10