Avatar billede ingridsworm Nybegynder
09. februar 2003 - 18:27 Der er 2 kommentarer

scandisk og defragmentering

Jeg ville gerne rydde op på min harddisk, scandiske og defragmentere, men det kan jeg ikke, idet jeg får beskeden:"der er ikke hukommelse nok". Hvad kan grunden være og hvad gør man ?
Jeg har Windows 98.
Venlig hilsen
Ingrid
Avatar billede loonz Nybegynder
09. februar 2003 - 18:29 #1
Prøv at starte op i fejlsikret tilstand.
Avatar billede halifax Nybegynder
09. februar 2003 - 20:03 #2
Er din harddisk ved at være overfyldt?  -  Så der ikke er plads til Windows swap-fil. Slet overflødige filer i fx. c:\windows\temp hvor du roligt kan slette alle filer med endelsen .tmp

Du kan også starte op i DOS - hold F8 nede under boot - og vælg fra menuen 5 Kun kommandoprompt.

Den kommer sikker til at stå sådan c:\Windows

herfra kan du udføre kommandoen scandisk <Enter>
samt chkdsk <Enter>  os erstatning for defrag