Avatar billede freelife Nybegynder
08. februar 2003 - 18:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Relation eller noget helt andet??

Jeg har en tabel "produkt", med kolonnerne "produktId" - "model" - og flere felter bla image og farve..

En model kan have flere produktId tilknyttet..
eks.
"model": nrj-200 har følgende produktId tilknyttet: ffp-201, ffp-202, ffp-203, ffp-204

med en SQL sætning vil jeg udtrække de tilhørende produktId tilhørende en specifik "model", samt alle andre data..

SELECT * FROM produkt
        WHERE model = '#model#'

problemet er hvordan jeg omstrukturere databasen, således at dette kan lade sig gøre?? Skal tabellen deles op og hvordan?
jeg arbejder med access som jeg vil konvertere til mssql.
Avatar billede alrua Nybegynder
08. februar 2003 - 18:45 #1
lav 2 tabeller...
giv hvert produkt en id (ikke produktid) og lav en ny tabel med to kolonner - id og produktid.
I den anden tabel har du så en hel masse rækker så det hele passer :)

gav det mening?
Avatar billede freelife Nybegynder
09. februar 2003 - 17:20 #2
nej egntlig ikke!! jeg prøver lige at fifle med en omformulering..men tak tak
Avatar billede freelife Nybegynder
09. februar 2003 - 17:29 #3
nej egntlig ikke!! jeg prøver lige at fifle med en omformulering..men tak tak
Avatar billede freelife Nybegynder
09. februar 2003 - 18:20 #4
lukket