Avatar billede mnow Nybegynder
07. februar 2003 - 13:06 Der er 9 kommentarer

Batch-fil som inderholder pause med tid

jeg skal bruge en commando som kan sætte tid ind, sådan at man kan læse det som står i filen. efter ca. 10sek vil filen så fortsætte. kan man lave det ??
Avatar billede morten_leth Nybegynder
07. februar 2003 - 13:31 #1
hvis du sætter en pause værdi ind kan du gøre så du skal trykke en tast for at fortsætte, jeg kan ikke huske den kommando du snakker om...
Avatar billede gejlards Nybegynder
07. februar 2003 - 13:34 #2
Ja. Der findes in kommando som hedder sleep. Den følger med i NT resourcekit.
Du skal skrive "SLEEP 10".
Den pauser i 10 sekunder.

Hvis du ikke har NT resourckit, så kan du hente en tilsvarende SLEEP her: ftp://ftp.sac.sk/pub/sac/utiltask/sleep_47.zip
Den er dog en del mere avanceret.

Hjælp får sådan "SLEEP /?"
Den kommando du mangler er "SLEEP FOR 10 > NUL"

Håber det er det du manglede :-)
Avatar billede halifax Nybegynder
07. februar 2003 - 13:48 #3
morten_leth - Når du ikke ved det, hvordan kan du så lægge et svar?? Ynkeligt. Nøjes med en kommentar.

Brug kommandoen choice

    CHOICE  = Giver brugeren et valg. Som standard er valget j/n. For at ændre det skal man skrive CHOICE efterfulgt af /C: og valgmulighederne.
Det første valg returnerer "errorlevel 1", det  andet "errorlevel 2" og så videre. Hvis man skriver /N efter choice vises valgene (som standard følgende klamme: [J,N]?) ikke og /S skelner mellem store og små bogstaver. /T c:nn vælger c efter nn sekunder.

Du skal altså have fat i parameter /T c:nn for at indsætte nn sekunder.
Avatar billede gejlards Nybegynder
07. februar 2003 - 14:15 #4
Åbenbart er det ikke det mnow ønsker. Han ønsker en timeout. Det er ikke hvad choice gør. Hvis man læser spørgsmålet kun man måske bruge choice, men han efterlyser SLEEP.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
07. februar 2003 - 14:21 #5
halifax>> sorry det var faktisk også en fejl... jeg er vel nødt til at bevise at jeg mente det var en fejl så derfor skal du ikke give mig nogen points mnow...
Avatar billede halifax Nybegynder
07. februar 2003 - 14:24 #6
Tjaa.  Lidt forkolkningsspørgsmål, men forstår godt hvad du mener, qejlards
Virker Sleep med DOS7 fra Win9x?
Avatar billede gejlards Nybegynder
08. februar 2003 - 16:57 #7
Jeg har lige testet det på en 5 år gammel PC med Win95. Begge versioner virker.
Avatar billede halifax Nybegynder
23. marts 2003 - 00:59 #8
Tid at lukke spørgsmålet??
Avatar billede gejlards Nybegynder
23. marts 2003 - 01:13 #9
Nej, åbenbart ikke.