Avatar billede thykudid Nybegynder
06. februar 2003 - 13:52 Der er 9 kommentarer

NTLDR manlger - Intet styresystem - komprimeringfil blokerer inst

Jeg komprimerede mapper fra d:, hvorefter jeg afinstallerede XP. Derefter formaterede jeg både C: og D:. Da jeg så skulle geninstallere XP står der "NTLDR MANGLER".

Jeg har nu prøvet at køre fdisk via 98 startdisk, fomatere begge drev og installere 98 for at ligge den maglende fil ind i et windows. Men dur ikke da de gamle komprimeringsfiler fra XP blokerer.

Har også prøvet at boote fra cd via BIOS. Den installere, genstarter og begynder fra ny. Men når jeg tjekker i DOS er der intet windows på den angivne drev.

Håber i kan hjælpe...tak på forhånd!

Thykudid
Avatar billede somaliomar Praktikant
06. februar 2003 - 13:55 #1
Få fat i gdisk på http://www.drd.dyndns.org/softlib/utils/gdisk.zip Den er bedre end fdisk
Avatar billede somaliomar Praktikant
06. februar 2003 - 13:56 #2
Her kan du læse lidt om hvordan du bruger gdisk http://www.drd.dyndns.org/fr_index.html?/gdisk.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2003 - 15:30 #3
der kan også være den mulighed at din bootstart står forkert, f.eks. A: eller CDROM.
Sæt den til at boote på din Primær HDD eller C: som den også kaldes.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
06. februar 2003 - 17:46 #4
Prøver lige at forstå dig rigtigt. Du har komprimeret din HD, med det værktøj der følger med i XP, derefter slettet XP og nu vil du gerne installere windows 98 på det komprimerede drev? Er dette rigtigt forstået?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
06. februar 2003 - 17:50 #5
Læste lige en gang til ;)
Du har kørt en F-disk efter at du komprimerede. Har du set efter om der er en aktiv partition? Det kunne være derfor du ikke kan strte på disken.
Avatar billede sascha Nybegynder
06. februar 2003 - 20:22 #6
Eksperten.dk har en udmærket søge funktion hvor du ville få svaret på dit spørgsmål !!!!!
Avatar billede thykudid Nybegynder
07. februar 2003 - 00:57 #7
tlaursen: jeg har angivet c: til at være den aktive partition
Avatar billede thykudid Nybegynder
07. februar 2003 - 01:00 #8
Sacha: Jeg har kigget relaterende emner igennem hos experten, men kunne ikke finde et svar der specifikt svarer på mit problem. Hvis du har fundet et svar vil jeg meget gerne se det.
Avatar billede alexbp Nybegynder
07. februar 2003 - 01:04 #9
Hmmm - mon ikke du skulle prøve følgende, og så klø på igen:

A:\>fdisk /mbr