Avatar billede nadine Nybegynder
06. februar 2003 - 12:15 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

nybegynder simpel søgefunktion

Jeg skal bruge en søgefunktion på en hjemmeside, og har ikke et klap forstand på databaser.

Jeg forestiller mig - og håber på - at der findes noget supernemt ligesom der findes webshells til html-sider for nybegyndere som jeg husker dem da jeg startede med det for læææææænge siden.

Det ville være lækkert hvis det kunne implementeres direkte i html.

Kort fortalt har jeg ca. 30 forskellige emner med 5-8 forskellige oplysninger man skal kunne søge på, og så få en liste frem med muligheder blandt de 30 emner.

Kan det gøres nemt, eller findes der en skabelon et sted man kan bruge?

KH Nadine =)
Avatar billede ffn Nybegynder
06. februar 2003 - 12:36 #1
Du kan  også gøre brug af nettets gratis muligheder som f.eks,. http://www.atomz.com/ som jeg bruger på www.jopa.dk.

Den fungere ved at du f.eks angiver hvilke filer der skal inkl. eller hvilke mapper. Så Søger søgemaskine ved at følge de links du har angivet! Og på den baggrund laver den selv en database. Og du kan nu søge. Det er rimligt simpelt at sætte op også er den gratis i den lille udgave....

Der findes også www.freefind.com
Avatar billede nadine Nybegynder
06. februar 2003 - 13:04 #2
Kigger lige på det =)
Avatar billede nadine Nybegynder
06. februar 2003 - 13:06 #3
Der er jo 108 forskellige ting på det site.
Hvad skal jeg lede efter?
Avatar billede ffn Nybegynder
06. februar 2003 - 13:06 #4
hvilket site?
Avatar billede ffn Nybegynder
06. februar 2003 - 13:11 #5
med http://www.atomz.com kan du også vælge at få en ugentlig med med hvad der er søgt på i den forgangne uge!
Avatar billede ffn Nybegynder
06. februar 2003 - 13:14 #6
Avatar billede nadine Nybegynder
10. februar 2003 - 01:10 #7
Det er for kompliceret... Bliver vist nødt til at betale mig fra det.
Er ikke det jeg søger, så du får blot ti for hjælpsomheden =)