Avatar billede mtychsen Praktikant
06. februar 2003 - 11:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Norton Personal Firewall og det pokkers ftp...

Jeg har en ftp-konto hos frip.

De siger: "For at logge ind skal du bruge dit brugernavn og password, ligesom når du logger ind på FRIP.DK.
FTP hosten du skal forbinde til hedder www.FRIP.DK"

Så jeg skriver i explorer: "www.frip.dk/"." target="_blank">ftp://brugernavn:password@www.frip.dk/". Dette virker også fint uden NPF aktiveret. Men der er ligesom ikke nogen ide i at slukke for sin firewall når man skal på nettet, vel. Er NPF aktiveret, ja så melder explorer fejl...

Så: Hvordan konfigurere jeg NPF til at acceptere explorers forsøg på at vise min servers indhold???

Desuden vil jeg gerne have et link til en dansk gennemgang af NPF, da der er mange funktioner jeg ikke helt forstår endnu...
Avatar billede larildsen Nybegynder
07. februar 2003 - 02:05 #1
Da jeg ikke ved noget som helst om NPF, skal jeg ikke gøre mig klog på conf. af denne, men jeg ved at FTP protokollen laver en forbindelse på port 21 fra klient til server, og når der gives kommandoer (f. eks. vis directory indhold) så laver serveren en forbindelse tilbage til klienten. Det er dette der går galt, da NPF jo netop er opfundet for at andre ikke må lave forbindelsen til dig.
Jeg ved ikke om "passive mode" kan løse problemet, men det er et skud værd.
Passive mode kan sættes i Internet explorer i Funktionen/Internet indstillinger/Avanceret (i version 6.x af IE)
Avatar billede mtychsen Praktikant
07. februar 2003 - 08:29 #2
Jo jo... men NPF skal jo kunne conf. til at lade angivede ftp-siders anmodninger gå igennem. Det er for dumt at lade port 21 stå åben altid, men hvis man måske kan få NPF til at acceptere den enkelte ftp-side ville det være perfekt. Man kan sagtens give enkelte hjemmesider bestemte retigheder, men lige så snart jeg vil give et dansk domænenavn (.dk) eksklusiv adgang nægter den... Altså også danske ftp-servere...
Avatar billede smukkert Nybegynder
12. februar 2003 - 00:10 #3
Jeg havde Norton Antivirusprogrammet og ville have NPF,dette hentede jeg på NavNetwork.Net og downloadede det,fordi jeg havde antivirusprogrammet axepterede de to progr.hinanden og jeg har aldrig haft problemer med dem,de går begge ind og opdaterer automatisk,og jeg kan åbne alle de sider jeg vil åbne.
Avatar billede mtychsen Praktikant
12. februar 2003 - 10:57 #4
Der er ingen der for en rød øre for dette indlæg. Jeg har sat mig ind i programmet, og det viser sig, at man skal lave en "rule" (regel) for port 20 og 21 (de porte der styrer ftp). Jeg lavede en Rule der acceptere ingående og udgående trafik gennem føromtalte porte til servere af typen: frip.dk. Nu funker det, så det er måske mig der lærer fra mig i stedet for at få hjælp.

Men tak for jeres interesse... :-)
Avatar billede mtychsen Praktikant
13. august 2005 - 19:17 #5
Lukker