Avatar billede flre Nybegynder
04. februar 2003 - 15:54 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Quicktime to (S)VCD

Mit digitale stillbilledcamera kan lave mindre movies, der skal afspilles på PC af QuickTime.
Kan det lade sig gøre, at brænde dem til
(S)VCD, så de kan afspilles på DVD-player (KISS)

Hilsen
Flemming

Ps. hvor kan jeg se noget om brugen af points, jeg aner ikke, hvad de betyder ;-)
Avatar billede jensendk Nybegynder
04. februar 2003 - 15:58 #1
Hmm *Tænker* Joe. du burde kunne importere quicktime  i Premiere og derfra lave en SVCD. Ellers kig på www.vcdhelp.com ;-)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. februar 2003 - 15:58 #2
15 point = let spørgsmål
30 point = normalt spørgsmål
60 point = halvsvært spørgsmål
200 point = stor opgave i form af grafik el. lign.

:)

Du kan bruge denne manual til at konvertere QuickTime til MPEG! :)
http://www.dvdrhelp.com/tmpgenc.htm
Avatar billede jensendk Nybegynder
04. februar 2003 - 15:59 #3
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. februar 2003 - 15:59 #4
<-- Du kan bruge denne manual til at konvertere QuickTime til MPEG! ... og dermed også til (S)VCD.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. februar 2003 - 16:01 #5
Du kan bruge TMPGEnc
http://www.tmpgenc.net/

Dertil skal du så bruge et plugin til TMPGEnc, så den kan læse din .mov -
QTReader.vfp
http://www.geocities.com/SiliconValley/4942/svcd.html

Du kan muligvis også bruge denne guide...
http://www.dvdrhelp.com/tmpgencsvcd.htm
Avatar billede bentn Nybegynder
04. februar 2003 - 16:09 #6
Godt, taskmgr.- fornuftigt svar. sad lige og ledte efter et link :)
Hvis din Dvd player er en, KiSS DVD Player DP-450 behøves det ikke være et svcd format.
se mere her.
http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=vis&varenr=9333
Avatar billede flre Nybegynder
04. februar 2003 - 19:35 #7
Tak for hurtige svar. TMPGEnc er hentet og mit første videoclip er lavet og ses fint på TV via DVD-afspiller.

Jeg er virkelig i tvivl om pointsystemet, og har ikke kunnet finde nogen forklaring på det nogen steder.
Hvad, hvorfor og til hvem?
Hvad skal jeg svare ovenst. 'Accepter' 'Afvis' er hvad er konsekvensen?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. februar 2003 - 20:19 #8
Klik på navnet på den person der har givet dig et tilfredsstillende svar og tryk Accepter. Hvis du vil acceptere flere personers svar skal du trykke på Avanceret og vælge hvor mange point de enkelte brugere skal have. Normalt fordeler man pointene ligeligt mellem alle de afgivne svar som har hjulper dig eller man giver lidt flere point til de(n) person(er) der var hurtigst til at svare.
Avatar billede flre Nybegynder
04. februar 2003 - 22:00 #9
Tak fiskesuppe, men hvad skal man bruge points til, og hvad sker der, når man har opbrugt sine points?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. februar 2003 - 22:13 #10
Når du ikke har flere points kan du tjene flere ved at besvare spørgsmål, men du får også automatisk fem point hver dag. Det eneste point rent praktisk giver adgang til, er at man selv kan oprette spørgsmålm. Men nogle af os brugere her på Eksperten hygger os også lidt med at se hvem der har flest point i de forskellige kategorier, men jeg ved også at visse brugere herinde har fået fast arbejde alene med Eksperten som reference, for dette er ikke noget lille forum (der er 45.000 brugere). Jeg ved det for nogen kan lyde lidt underligt, men mange herinde synes det er sjovt at hjælpe andre med computerproblemer - altså bare som en hobby som så mange andre. Der er heller ikke nogen brugere herinde der tjener penge på det - kun point :)