Avatar billede quq Nybegynder
30. januar 2003 - 04:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Harddisk plads

Jeg har for nyligt købt en ny harddisk (80 gb Maxtor Fluid), og jeg satte den ind i min pc og alt virkede perfekt.. næsten.. eneste problem er at jeg kun har 35gb plads på den.. jeg har prøvet at fdisk'e, partition magic'e.. og ca alt.. (har tjækket at det er den rigtige disk oze..)
.. så tænkte jeg på .. wtf gør man ?
jeg har et Asus A7V133 bundkort i computeren, har det nogen inflydelse?
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2003 - 04:48 #1
Har kørt den harddisk på det bundkort uden problemer.

Prøv lige at opdatere din BIOS - "just in case"....
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
30. januar 2003 - 08:16 #2
check evt. hvordan jumperne sidder på hd'en.
på ibm's kan de sidde i en konfiguration der hedder 32 gb clip, hvor hd'en begrænses til 32 gb da ældre bundkort ikke kan klare højere.
men som smajli siger, kan en bios opgradering også være svaret.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2003 - 08:19 #3
Jeg ved hvert fald, at et Asus A7V133 godt kan "sluge" diske ove 32 GB. Så gammelt er det ikke.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
30. januar 2003 - 08:26 #4
ja du har ret, når man checker de ældre bioser til det bundkort, så er der ikke noget der tyder på at det ikke skulle understøtte diske over 32 gb.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2003 - 08:49 #5
Det lyder sltå underligt.... hvorddan detecter BIOS disken? Prøv at sætte den til at autodetcte disken ver gang PC'en starter (hvis du ikke allerede gør det)
Avatar billede amd Nybegynder
30. januar 2003 - 09:53 #6
Det er ikke kun IBMs diske, der kan stå på 32 GB clip mode... Det ved jeg, at Seagate os kan, men jeg har ik tjekket med maxtor:o)
Men det kunne da godt lyde som om, at der var noget der??
Avatar billede quq Nybegynder
30. januar 2003 - 13:50 #7
yes... det var det der var galt.
Avatar billede quq Nybegynder
30. januar 2003 - 13:50 #8
tak for det=)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
30. januar 2003 - 16:05 #9
det var så lidt.

takker for (mange) point :-D
Avatar billede quq Nybegynder
30. januar 2003 - 17:25 #10
hæh.. jeg spørger som regel aldrig om noget, så det er for mig lidt ligegyldigt hvormange points jeg giver væk, men jeg regende med at jo flere jeg gav, jo flere svar kom der=)