Avatar billede meredin Nybegynder
28. januar 2003 - 20:15 Der er 12 kommentarer

codec

hvordan ved jeg hvilket codec jeg mangler? er der en pakke som du kan anbefale. jeg har kigget inde på http://www.divx-digest.com/software/divxcodec.html
Men der er mange forskellige pakker!?
Avatar billede initializing Nybegynder
28. januar 2003 - 20:24 #1
Nimo Codec Pack

Ellers find programmet GSpot fra www.google.com det kan fortælle dig hvilket codec en film bruger..
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
28. januar 2003 - 20:24 #2
Hviket formål skal du bruge den til? Der findes utrolig mange codecs! Hvilket filformat er det du arbejder med?
Avatar billede initializing Nybegynder
28. januar 2003 - 20:24 #3
Svar
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
28. januar 2003 - 20:29 #4
Nimo har det desværre med at sætte Windows Media Player og andre afspillere under Windows XP ud af spillet hvis man installerer det, så det vil jeg ikke anbefale dig at gøre. I stedet synes du skal installere ffdshow filtrene til DivX og XviD som giver dig mulighed for at afspille langt de fleste lyd- og videoformater. http://sourceforge.net/projects/ffdshow/
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
28. januar 2003 - 20:33 #5
-- Of topic --
initializing -> Spiller du forresten ikke ret meget computerspil? (så kig venligst her: http://www.eksperten.dk/spm/310726 ) :)
Avatar billede meredin Nybegynder
28. januar 2003 - 21:01 #6
kan man ikke bare dl dem alle sammen?
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
28. januar 2003 - 21:10 #7
Er det avi der er tale om?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
28. januar 2003 - 21:12 #8
meredin -> Hvorfor dog det? Kun ét Codec kan afspille den samme film. Du kan jo heller ikke afspille en CD på to forskellige Cd-anlæg, vel? Så kommer de bare i konflikt med hinanden.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
28. januar 2003 - 21:17 #9
meredin> Du bli'r nødt til at undersøge i hvilket codec din video er indspillet på. Evt. spørg forhandleren af det udstyr du bruger.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 10:02 #10
Installer DivX og Xvid + ffdshow som fiskesuppe nævner.
Og hent så disse AC3 filters: http://www.doom9.org/Soft21/Filters/audiofilters.zip

Så er du rimelig godt kørende. Hvis din avi fil stadig ikke kan afspilles, må du ty til Gspot, som kan fortælle hvad du mangler.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 10:02 #11
Avatar billede woolbox Nybegynder
30. januar 2003 - 02:02 #12
Jeg ved af egen erfaring at det er mucho svært at finde Gspot på Google, sjovt nok drukner det man søger efter i hits som ikke har meget med videocodecs at gøre! ;)

GSpot kan hentes her: http://www.headbands.com/gspot/