Avatar billede larsfryd Nybegynder
28. januar 2003 - 08:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netkorts problemer

Jeg har en bærbar PC af mærket Wega, hvor der er indbygget netkort, SIS 900 fast etkort der volder store problemer.

Der er ikke nogen konflikter i enhedshåndteringen, og driverne er også opdateret (kører windows xp home edition). Problemet er, at jeg hjemme hos mig selv ikke kan få den på nettet, hvor der er to andre pc´ere forbundet til en switch og så et på nettet via adslmodem fra tdc. Den har en ip adresse men kan ikke pinge andre maskiner eller netsteder.

Jeg har prøvet hos en bekendt hvor det lykkedes at få den på nettet efter vi havde tvunget den til at køre 10 mbit. Det troede jeg så at det var løsningen, men da jeg kom hjem virkede det stadig ikke. Nu er spørgsmålet så, om der er nogen der har et godt bud på hvad der kan være galt!?

En anden ting jeg har bemærket er, at der under egenskaber for forbindelsen på netkortet står en fysisk adresse , som jeg gætter på er netkortets MAC adresse. Denne adresse er 00.00.00.00.00.00 - hvilket ser lidt mystisk ud synes jeg. Kan det have noget med et at gøre??
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2003 - 08:27 #1
Hvor mange IP'er har du til din ADSL-forbindelse?
Har du en router mellem switchen og ADSL-modemet?
Avatar billede jxhello Nybegynder
28. januar 2003 - 09:23 #2
Det er ikke sådan at dit netkort er opsat til en fast IP adr., og du kører DHCP hjemme ?
Avatar billede larsfryd Nybegynder
28. januar 2003 - 13:48 #3
jeg har 4 IP-adr. og kører ikke med faste adr på kortet
Avatar billede dresse Nybegynder
29. januar 2003 - 12:47 #4
hvis du er dynamiske ip adr. bruger hver pc 2 ip adr.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 14:25 #5
dresse> hver Pc bruger da ikke 2 IP'er????

larsfryd> måske skulle du prøve at installer netkortet igen
Avatar billede larsfryd Nybegynder
29. januar 2003 - 23:15 #6
Nej det har nu heller aldrig hørt med 2 ip adr per pc, jeg har nu også en gang imellem 3 eller 4 stk sat på netværket og de er da på allesammen.
Jeg har også prøvet med at inst netkortet flere gange.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. februar 2003 - 23:54 #7
Man kan desværre ikke stole 100% på visninger i system i windows. Efter mine erfaringer det gælder alle systemer fra w98/Nt/w2000 og sikkert også XP.
Jeg har flere gange været udsat for at enhedshåndtering ikke viste fejl men hardwaren funkede ikke - pga forkert driver - DESVÆRRE

dU skal installere originaldriveren fra hardwareproducenten til winXP - så skal det virke. Hvis du stadig får sammme "tomme" macadresse er hardwaren defekt (eller der er ikke lagt en macadresse ind  - hvilket er ufatteligt usandsynligt)
Men der findes da software som kan konfigge din macadresse

good luck
Danny...
Avatar billede larsfryd Nybegynder
15. februar 2003 - 10:33 #8
Ja det er sikkert rigtig som Dannyboyd skriver, men det har jeg prøvet uden effekt. Jeg har løst problemet ved at købe et pcmcia kort og nu kører det uden problemer. Det med software til at konfigurere macadr er jo så lige sendt nok at finde ud af.

Lars