Avatar billede engberg Juniormester
29. oktober 2000 - 21:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Run-time error \'429\' - ActiveX component can\'t create object

Hvorfor får jeg denne fejl, når jeg forsøger at køre et program lavet i VB5 på min lille bærbare 486\'er der dog har Win95?

Er der ikke noget at gøre?

Sovsen kan ses her:
http://www.whitehat.dk/engberg/eksperten/

e.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:00 #1
En ZIP havde været godt ;-)
Kigger lige ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:02 #2
Det\' lidt svært at teste når vi mangler en DB ..
Avatar billede engberg Juniormester
29. oktober 2000 - 22:09 #3
Jep, men den fylder 5MB og whitehat vil kun have 135kb.
Desuden virker det jo fint på min stationære PII... :(
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:12 #4
YIKES!
Nå ja det kan jeg godt se, men hvis det virker på din PII\'er så er der vel en ActiveX der mangler på din bærbare. Det kunne MEGET nemt være årsagen til det. Can\'t create object .. den kan ikke oprettet objektet/åbne det, ergo det eksisterer sikkert ikke.
Avatar billede engberg Juniormester
29. oktober 2000 - 22:14 #5
Men der er sku da ikke noget ActiveX i min kode??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:16 #6
Nææ .. det kan jeg sådanset godt se ... hvor får du fejlen ? linie nr. ? modul ?
Avatar billede engberg Juniormester
29. oktober 2000 - 22:21 #7
Skriver den ikke...
Det er i en exe-fil!
Kommer lige når jeg forsøger at køre programmet!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:23 #8
hmm .. ja .. det er MEGET svært at sige når man ikke kan teste ...
Det kan måske have noget at gøre med database stuff...
Avatar billede buhl Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:45 #9
Microsoft har desværre bidraget med en del af begrebsforvirringen omkring ActiveX. ActiveX er nu om stunder ikke længere blot relateret til de tidligere ActiveX controls, men i VB5 og -6 regi også en betegnelse for COM komponenter i det hele taget.

Så - jo - engberg - du benytter faktisk ActiveX i i vid udstrækning. Se bare på følgende:

Reference=*\\G{00020430-0000-0000-C000-000000000046}#2.0#0#..\\..\\..\\..\\WINDOWS\\SYSTEM\\StdOle2.tlb#OLE Automation
Reference=*\\G{00025E01-0000-0000-C000-000000000046}#5.0#0#..\\..\\..\\FæLLES FILER\\MICROSOFT SHARED\\DAO\\C:\\PROGRAM#Microsoft DAO 3.6 Object Library
Object = \"{3B7C8863-D78F-101B-B9B5-04021C009402}#1.2#0\"; \"RICHTX32.OCX\"

.. som er hentet fra dine filer fra dit link.

Vi har udover selve COM-library\'et (som iøvrigt stadig går under navnet OLE - go figure???) også en påkrævet DAO 3.6 og en ditto påkrævet OCX. Er disse installeret på din bærbar?

:) Buhl
Avatar billede lebeuf Nybegynder
01. november 2000 - 12:39 #10
Jeg får den fejl når jeg flytter en applikation til en anden maskine, hvor en eller flere .Dll eller .OCX filer er af ældre dato. Hvis du ikke har versionsoverensstemmelse mellem den OCX/DLL som .EXE filen beder om og den som er registeret på din cmputer så kommer den fejl (sommetider (måske))
Avatar billede engberg Juniormester
03. november 2000 - 12:24 #11
men jeg pakkede jo for faen en instalationsfil med programmet, hvor jeg formoder at de nødvendige .dll og .ocx filer burde være!
Avatar billede lebeuf Nybegynder
03. november 2000 - 12:34 #12
Jeg tror at installationsprogrammet antager en hel del om \"ensheden\" af din maskine og din brugers. Måske har du indlæst et servicepack, eller et eller andet som han ikke har. Installationsprogrammet antager nok at hans maskine er \"Normal\" hvad det så end betyder - ellers måtte det vel pakke hele Windows med for at være helt sikker :)
Avatar billede engberg Juniormester
03. november 2000 - 12:50 #13
Så hvilke filer er det jeg skal have med?
Avatar billede lebeuf Nybegynder
03. november 2000 - 12:59 #14
Jeg tror Buhl har svaret:
Er de tre nævnte filer de samme som de, som er registreret på din brugers maskine??

Og sender installationsprogrammet de tre filer med?

Sig \"God Jul\" til din familie før du begiver dig ind i RegEdit for at finde svaret - det kan godt tage lang tid at orientere sig der!