Avatar billede onlineman Nybegynder
21. januar 2003 - 07:01 Der er 3 kommentarer

Opdatere shopkurvens indhold i browseren!

Jeg er igang med, at fremstille et shoppingcart fra bunden og er løbet ind i nogle problemer som jeg hermed håber jeg kan få løst!?
Spørgsmålet er vedr. indkøbskurven: Når jeg skal opdatere eller slette indholdet af denne hvad gør jeg så rent programmeringsmæssigt? Jeg kan godt køre det hele over MySql og bruge UPDATE eller DELETE, men det er vel ikke smart, at gemme noget i MySql sålænge indkøbene ikke er afsluttet? I hvert fald regner jeg med først, at gemme hele indkøbs-sessionen i MySql når hele indkøbet er afsluttet og faktura er afsendt! Så endnu engang: Kan man opdatere og slette indholdet af shopkurven i browseren uden først, at gemme i MySql eller en text fil og således opdatere/slette derfra? Håber på svar - på forhånd tak!
Avatar billede bbrockie Nybegynder
21. januar 2003 - 07:26 #1
Du kunne også tilføje en ekstra kolonne til din database hvor du har lagt købstatus. F.eks; ordre #221233 status: - "køber lidt endnu"
Hvorefter status kan ændres til "varen er bestilt". - Efter afslutning af ordren kan du så sætte den til "handlen er afsluttet".

Håber det er til at forstå! ;)
Avatar billede martinhrj Nybegynder
21. januar 2003 - 10:22 #2
http://www.martinhrj.dk/index.php?programmering=true&sprog=JavaScript&kat=Tabeller&index=8
Her kan du se hvordan man (via javascript) tilføjer en række på en tabel... Mon ikke den kan ændres lidt til også at kunne fjerne en række :)

Ellers kan du gemme det hele via cookies, på klientmaskinen. Der skal du bare lige huske, at det ikke er alle der accepterer cookies.

Tilsidst, er det også muligt, at gemme "sessions-variabler" i php... jeg ved ikke lige om man kan gemme et array... Men det var da næsten værd at undersøge!
Avatar billede lilleib Nybegynder
21. januar 2003 - 21:05 #3
Det er fint at gøre det med MySQL som du nævner men, som du selv også siger, er der ingen grund til at putte data i databasen før selve købet skal gøres. Jeg ville nok gemme det i session information indtil brugeren trykker på "køb" og derefter lægge det i mysql. Så får du også session fordele med som fx. at han ikke skal logge ind og den kan stadig huske hvad han har i indkøbskurven.

Håber det hjalp.