Avatar billede renelp Nybegynder
15. januar 2003 - 22:41 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Massivt angreb

Jeg er gennem flere uger blevet angrebet af den trojanske hest "Backdoor / subseven" som alle er blevet afvist af Norton internet security.
Hvorfor bliver angrebne ved?
og
skal jeg være bekymret?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. januar 2003 - 22:47 #1
http://www.lavasoft.nu/ Fjern spioner fra pc.

http://www.framework.nl Find og fjern trojanske heste

http://www.anti-trojan.net/en/download.aspx Dette værktøj kan garanteret fjerne din trojaner
Avatar billede jefa Nybegynder
15. januar 2003 - 22:47 #2
Avatar billede jefa Nybegynder
15. januar 2003 - 22:50 #3
Til Norton
To remove Backdoor.Subseven do the following:

Run LiveUpdate to make sure that you have the most recent definitions.
Run a full system scan, making sure that NAV is set to scan all files.
Make a copy of the Regedit.exe file with the .com extension (if necessary).
Remove the references added to the Win.ini and System.ini files. (Windows 95/98/Me computers).
Remove the references added to the Windows registry.
Læs mere http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.subseven.html
Avatar billede renelp Nybegynder
15. januar 2003 - 22:53 #4
Skal jeg udfra jeres svar forstå at min pc er inficeret af denne trojanske hest, er det ikke angreb udefra som mit Norton program så afviser?
Avatar billede jefa Nybegynder
15. januar 2003 - 22:57 #5
Ja
Avatar billede renelp Nybegynder
15. januar 2003 - 23:02 #6
Det undrer mig bare at jeg har fået den når jeg har Norton kørende?
- men tak for svarene
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. januar 2003 - 23:45 #7
Du behøver ikke undre dig så meget. De kommer som regel sammen med noget som du downloader selv.

Takker for point :-)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
15. januar 2003 - 23:59 #8
aovergaard og jefa -> I er da helt forkert på den.

"Skal jeg udfra jeres svar forstå at min pc er inficeret af denne trojanske hest, er det ikke angreb udefra som mit Norton program så afviser?".

renelp -> Jeg er rimeligt sikker på at du IKKE har installeret nogen trojansk hest. En trojansk hest er et lille program som hackere kan bruge til at overvåge/fjernstyre din computer. Hackeren kan f.eks. lægge et program til download på nettet, så den trojanske hest følger med og derefter kan hackeren bruge et andet program til at søge på Internettet efter computere der har installere den givne trojanske hest så han kan få adgang til en eller anden computer på Internettet. Det eneste du er blevet offer for er at en hackers program til at søge efter sikkerhedshullede computere med den givne trojanske hest er kommet forbi din computer. Hvis du har firewall bliver der helt blokeret for adgang til den givne trojanske hest - hvadenten du har den installeret eller ej. Det er sjældent man får en trojansk hest installeret hvis man har et nyere antivirusprogram :)
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2003 - 21:33 #9
man kan ikke læse svarne!