Avatar billede lasg Nybegynder
13. januar 2003 - 17:59 Der er 3 kommentarer

Connection timed out, ligemeget hvilken server jeg prøver...

Jeg har brugt mIRC et stykke tid uden problemer. For nogle dage siden fik jeg så en: "Unable to connect (Connection timed out)", ligemeget hvilken server jeg prøvede at forbinde til. Ingen nye programmer (ej heller firewall), og ingen ændringer i min konfiguration på anden måde. ØV.
Nå, nu var det således at jeg alligevel fik mig en ny maskine her i går. Fint nok. Fik installeret det hele, inklusiv mIRC og det virkede problemfrit. For en times tid siden startede jeg maskinen op, og fik endnu engang en "Connection timed out". Ligemeget hvilken server jeg prøver med.
Min forbindelse er ændret fra alm. adsl-ting til adsl med router, da jeg fik den nye computer. Jeg har Tiscali som udbyder. Og det er kun irc der er problemer med, ingen andre internetprogrammer.
Hvad er problemet, og hvordan udbedrer jeg det?

/ LaSG
Avatar billede knogle Nybegynder
13. januar 2003 - 18:19 #1
Har du åbnet port 113 i din router? - det løser ofte problemet.
Avatar billede lasg Nybegynder
13. januar 2003 - 18:58 #2
Før jeg fik den nye maskine, her i går, havde jeg slet ingen router, og der kom problemet også sådan bare lige. Da jeg så fik routeren sat op, og den nye computer, virkede det jo igen, i et stykke tid. Men ikke længere. Jeg er ret sikker på der ikke er lukket for nogle porte, med mindre tiscali har gjort et halvhjertet/(halvhjernet?) forsøg på at give mig en firewall samtidig, men det tvivler jeg nu på. Når jeg finder ud af hvordan jeg telnetter til min router, skal jeg da gerne kigge efter. Men hvordan kan det så være der ingen problemer var, i cirka et døgn?

/ LaSG
Avatar billede klatten Nybegynder
14. januar 2003 - 16:16 #3
Kan dette hjælpe dig http://www.newircusers.com/xp.html