Avatar billede htorp Nybegynder
08. januar 2003 - 17:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Usb2 brænder i usb1.1 stik

Hej

Den ene usb-port bruger jeg kun en gang imellem til en scanner.

Kan jeg benytte den ene usb-port til skiftevis scanneren og brænderen?

Eller er det nødvendigt med en hub? Er der nogle problemer med at en usb1.1 port/hub kan trække en usb2 brænder?

Jeg har desværre ikke flere pci-pladser, så jeg kan ikke bruge et pci-usb2 kort.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Henrik
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. januar 2003 - 17:24 #1
Du tager jo bare scanner stikket ud og sætter brænderen i, så er der jo ikke nogen problemer der.

Bruger du en ekstern usb2.0 brænder og kun har usb1.1 vil du kun kunne brænde med 4x da det er hvad et usb1.1 kan trække
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
08. januar 2003 - 17:26 #2
Hawdy!!!

Du kan sagten bruge skiftevis scanner og brænder på USB porten.
Du skulle også meegt gerne kunne bruge brænderen (USB 2) i et USB1.1 stik, men HUSK nu at USB1.1 kører 11Mbit ca. en 900kb - 1000Kb i sekundet. Så du kan nok kun brænde med 4X

Mvh.
ThePlayer.Dk
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. januar 2003 - 17:26 #3
Uanset hvilken brænder du kobler til et usb1.1 stik kan du kun brænde med 4 speed, uanset om den reelt kan brænde med 24 speed
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. januar 2003 - 17:30 #4
theplayer.da.ru: Synes det var lidt det samme som jeg havde skrevet
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
08. januar 2003 - 20:20 #5
jakob-> Yep, men jeg kan se jeg begyndte at skrive da du postede det du skrev, dvs. jeg ikke havde set det du skrev. SÅ SORRRYYYYYYYYYYYYYY!!!

Du skal da bare have alle 60 points. CHAMP!!!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. januar 2003 - 20:23 #6
theplayer.da.ru: Det sker tit. Nu har jeg købt pro abonnement, så kan du se om der er kommey nye indslag mens man skrive. Du må gerne få nogle af pointene, det er slet ikke det.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. januar 2003 - 22:40 #7
htorp: Har du fået svar på dit spørgsmål ?
Avatar billede htorp Nybegynder
08. januar 2003 - 22:54 #8
Ja, jeg har fået svar på mit spørgsmål. Takker. Har bare først set det nu.

Troede der muligvis kunne være et problem med, at windows ikke fatter at man pludselig skifter. Der er jo så meget andet windows ikke fatter :)

Venlig hilsen og godt nytår
Henrik
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. januar 2003 - 22:56 #9
htorp: Ja windows kan som tider være ret dum, desværlig. Men lige i dette tilfælde skulle der ikke være noget problem. Du burde endda kunne skifte fra brænder til scanner når computeren er tændt