06. januar 2003 - 09:59Der er
13 kommentarer og 1 løsning
hvad gør man når de ikke betaler?
Jeg købte midt i december en harddisk ved Greendata! Men jjeg fortrød og sendte den retur. de har også modtaget samt "godkendt" den. problemet er så at jeg har ikke fået mine penge endnu, og de har lovet at sætte dem ind lige siden juleaften, hvor jeg rykkede for dem første gang! Nu skal jeg til at rykke dem for 5. gang. er der nogen der har nogle gode ideer til hvad jeg kan sige til dem således at de får fingeren ud?
Jeg er da godt klar over at dette svar ikke giver points men det er alligevel min mening at du rykker lige lovligt hurtigt ik'sandt? 5 gang siden juleaften, og der har da også været ferie for ansatte.
Helt ærligt så kan jeg ikke være mere uening med pephans. Har man sagt at man sender pengene på en bestemt dato. - Så gør man det. Ellers er man en uhæderlig virksomhed. - Det kunne jo være at hullemanden skulle bruge pengene på noget andet. Skal kunden rykke fore pengene burde koste et gebyr til foretningen på sammen som når foretningen skal rykke for pengene. - DIX
perhaps: ehh.. det er sådan at jeg sendte retur d 17 de modtog den 18 jeg rykkede den 22. - og har først modtaget pengene idag d 7. det er ca. 20 dage, og de HAR haft åbent melle jul og nytår - der rykkede jeg 2 gange. de sidse 4 dage har jeg rykket 3 gange om dagen - og det hjalp så til sidst - de blev vel træætte af at jeg ringede konstant. ideen med at man burde kunne rykke virksomhederne´er egenligt interessant, og ville faktisk være en fremragende ide hvorfor skulle private ikke kune påregne rykkergebyrer såvel som virksomheder gør det? men jeg har som sagt idag modtager penge fra Greendata. jeg har ellers handlet der et par gange før men det er da vist slut nu. 2 ud af 5 gange jeg ringe havde de sendt bogholderen ud for at skovle sne.. lol
De modtog den d. 18.12.02. Ind imellem har der været jul/nytår og du modtog pengene d. 07.01.03. Måske har nogle stadig haft ferie d. 2 og 3 januar. Vi bliver nok ikke enig for jeg synes ikke det er helt urimeligt. Jeg arbejder i bogholderiet i en af landets største virksomheder og i tider omkring højtider og ferie (sommerferie f.eks.) kan sådanne ventetider godt opstå, selv om vi gør alt for at undgå det, og mon ikke også de har haft lidt travlt. Det må man da håbe. Nej vi er nok ikke enige hullemand for helt urimeligt er det altså ikke efter min mening. Hvad angår rykkergebyr fra private til virksomheder. Jo tanken er da god nok og rent faktisk har jeg en gang lagt et gebyr til et firma som jeg manglede penge fra (efter 3. mdr.) og jeg fik det hele. Men det ligger en del år tilbage. Ha' en fortsat god dag.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.