Avatar billede hullemanden Nybegynder
06. januar 2003 - 09:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvad gør man når de ikke betaler?

Jeg købte midt i december en harddisk ved Greendata! Men jjeg fortrød og sendte den retur. de har også modtaget samt "godkendt" den. problemet er så at jeg har ikke fået mine penge endnu, og de har lovet at sætte dem ind lige siden juleaften, hvor jeg rykkede for dem første gang! Nu skal jeg til at rykke dem for 5. gang. er der nogen der har nogle gode ideer til hvad jeg kan sige til dem således at de får fingeren ud?
Avatar billede robotten Praktikant
06. januar 2003 - 10:02 #1
Er det ikke ved beløb over 500,-, at forbrugerombudsmanden kan indblandes? Det mener jeg at huske.
Avatar billede hullemanden Nybegynder
06. januar 2003 - 10:06 #2
beløb er 739
Avatar billede ullum Praktikant
06. januar 2003 - 10:08 #3
giv dem et link til denne tråd
Avatar billede robotten Praktikant
06. januar 2003 - 10:29 #4
Her kan du selv læse mere:
http://www.fs.dk
Avatar billede perhaps Nybegynder
06. januar 2003 - 13:13 #5
Jeg er da godt klar over at dette svar ikke giver points men det er alligevel min mening at du rykker lige lovligt hurtigt ik'sandt? 5 gang siden juleaften, og der har da også været ferie for ansatte.
Avatar billede sew4 Nybegynder
07. januar 2003 - 22:06 #6
Helt ærligt så kan jeg ikke være mere uening med pephans. Har man sagt at man sender pengene på en bestemt dato. - Så gør man det. Ellers er man en uhæderlig virksomhed. - Det kunne jo være at hullemanden skulle bruge pengene på noget andet. Skal kunden rykke fore pengene burde koste et gebyr til foretningen på sammen som når foretningen skal rykke for pengene. - DIX
Avatar billede hullemanden Nybegynder
07. januar 2003 - 22:53 #7
perhaps: ehh.. det er sådan at jeg sendte retur d 17 de modtog den 18 jeg rykkede den 22. - og har først modtaget pengene idag d 7. det er ca. 20 dage, og de HAR haft åbent melle jul og nytår - der rykkede jeg 2 gange. de sidse 4 dage har jeg rykket 3 gange om dagen - og det hjalp så til sidst - de blev vel træætte af at jeg ringede konstant. ideen med at man burde kunne rykke virksomhederne´er egenligt interessant, og ville faktisk være en fremragende ide hvorfor skulle private ikke kune påregne rykkergebyrer såvel som virksomheder gør det? men jeg har som sagt idag modtager penge fra Greendata. jeg har ellers handlet  der et par gange før men det er da vist slut nu. 2 ud af 5 gange jeg ringe havde de sendt bogholderen ud for at skovle sne.. lol
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. januar 2003 - 08:58 #8
De modtog den d. 18.12.02. Ind imellem har der været jul/nytår og du modtog pengene d. 07.01.03. Måske har nogle stadig haft ferie d. 2 og 3 januar. Vi bliver nok ikke enig for jeg synes ikke det er helt urimeligt. Jeg arbejder i bogholderiet i en af landets største virksomheder og i tider omkring højtider og ferie (sommerferie f.eks.) kan sådanne ventetider godt opstå, selv om vi gør alt for at undgå det, og mon ikke også de har haft lidt travlt. Det må man da håbe. Nej vi er nok ikke enige hullemand for helt urimeligt er det altså ikke efter min mening. Hvad angår rykkergebyr fra private til virksomheder. Jo tanken er da god nok og rent faktisk har jeg en gang lagt et gebyr til et firma som jeg manglede penge fra (efter 3. mdr.) og jeg fik det hele. Men det ligger en del år tilbage. Ha' en fortsat god dag.
Avatar billede hullemanden Nybegynder
08. januar 2003 - 10:15 #9
Så kan de jo bare sige det, i stedet for hver gsng at sige i telefonen "vi ordner det straks...!"
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. januar 2003 - 10:46 #10
Der er jeg enig. mvh perhaps
Avatar billede robotten Praktikant
15. januar 2003 - 11:00 #11
Lukke?
Avatar billede hullemanden Nybegynder
20. januar 2003 - 22:13 #12
ii
Avatar billede robotten Praktikant
21. januar 2003 - 08:46 #13
?
Avatar billede hullemanden Nybegynder
21. januar 2003 - 19:43 #14
mh