Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
05. januar 2003 - 23:19 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Msn messenger kan ikke starte en samtale

Jeg kan ikke starte en samtale på messenger..jeg har læst dette på msn´s hjemmeside:

Hvorfor kan jeg ikke sende filer eller starte en samtale med andre kontaktpersoner?

Du befinder dig muligvis bagved en firewall, bruger software, der deles på Internettet, eller hardware, et system der også kaldes ICS/NAT. For at få mere at vide skal du se "ICS/NAT-problemer" under Kendte problemer. Hvis du befinder dig bagved en firewall, skal du kontakte netværksadministratoren, og få vedkommende til at læse MSN Messengers emne i Hjælp "Vejledning til netværksadministratorer" (Hjælp | Emner i Hjælp | Alle emner). De grundlæggende funktioner i MSN Messenger bør ikke være påvirket, da ICS/NAT-problemer kun påvirker visse funktioner.

Sørg også for, at dine kontaktpersoner ikke befinder sig bagved en firewall eller ICS/NAT. Hvis det er muligt, skal du prøve dette med flere end en kontaktperson for at kontrollere, at problemet ikke kun vedrører én kontaktperson.

... Jeg har delt harddisken, hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede steen_hansen Forsker
05. januar 2003 - 23:28 #1
ER du bagved en firewall?
Avatar billede bramming Nybegynder
05. januar 2003 - 23:33 #2
Gør følgende.. gå i nætværk . højreklik i det felt der kommer bare inde i det vide felt. Så kommer der en LAN forbindelse frem. klik på den så kommer der en mindre boks frem, klik på egenskaber , derefter klikker du på fanenebladet Advanceret og fjerner det lille flueben.. så køre det bare.. evt genstarte.. det er windows firewall'en der gør at du ikke kan sende..

>> Bramming
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
05. januar 2003 - 23:40 #3
nej ingen firewall
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
05. januar 2003 - 23:42 #4
jeg har windows xp prof. Det er ikke ens med hvad du skriver bramming.. prøv skriv i punktopstilling hvad jeg skal gøre..
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
05. januar 2003 - 23:45 #5
misforstået, har en win firewall. Hvis jeg slår den fra er der ingen risiko for at få besøg af uønskede gæster???
Avatar billede bramming Nybegynder
05. januar 2003 - 23:51 #6
1. Klik på start i bundlinjen.
2. klik på instillinger - derefter Netværkssteder.
  (hvorefter en Lan forbindelse viser sig!)
3. Klik to gange på den. (LAN forbindelsen)
  (En boks med nogen specifikationer og info dukker op.)
4. Klik på Egenskaber. (knappen er i venstre hjørne)
    (Ny boks vises)
5. Klik på fanen oppe i højre hjørne hvor der står "Advanceret".
6. Fjern fluebenet i den lille boks.

          Så er Firewall'en fjernet!

>> Bramming
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
05. januar 2003 - 23:52 #7
har slået win firewallen fra det hjalp ikke har også genstartet..
Avatar billede bramming Nybegynder
05. januar 2003 - 23:53 #8
Jeg har også Norton antivirus, samt Nortons Firewall. og den er tilkoblet hele tiden.. og mit msn kører upåklageligt!- Så nej, det er ikke den firewall, vil jeg ikke tro da. Og jo frakobler du den er der gode chancer for at man kigger ind i din com... - Altså de uønskede gæster..hehe!

>> Branmming
Avatar billede bramming Nybegynder
05. januar 2003 - 23:53 #9
Altså, du har følget mine instrukser?
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
05. januar 2003 - 23:55 #10
ja jeg har..
Avatar billede oz2kas Nybegynder
05. januar 2003 - 23:55 #11
bramming >> hvis du da mener at han kører windows XP, så er der efter min mening ingen forskel i om han har firewallen slået til eller ikke. XP's firewall har ikke vist sig fra den gode side endnu, ikke hos mig ihvertfald.

Hvis vi endelig snakker firewall, så ville jeg da anbefale en Zonealarm.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
05. januar 2003 - 23:56 #12
... forudsat den skal være til windows.
Avatar billede bramming Nybegynder
05. januar 2003 - 23:57 #13
Ja, det et godt prigram, men har desvæære læst at det er nemt at bryde igennem, men det gode ved det er at man får beskeden når de gør det, men de slipper altid!- Jamen hos mig er win firewallen tilkoblet kan mit msn ikke overfører filer....
Så den må påvirke..!-
>> Bramming
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
06. januar 2003 - 00:00 #14
Ok hvad er problemet så ? Kan det skyldes at jeg har delt harddisken, hvis ja hvad gør jeg så for at den virker.. jeg har delt harddiske således: fat32 c drev og et d drev fat 32 til backup....
Avatar billede bramming Nybegynder
06. januar 2003 - 00:01 #15
Mp3- >> Prøv at gå i tilføj fjern programmer.. og slet msn.. og gå ud og download det iegn.. og husk at have firewallen sæået fra.. og husk at downloade den nueste version!!

>> Bramming
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
06. januar 2003 - 00:07 #16
Har prøvet det det virker ikke...
Avatar billede bramming Nybegynder
06. januar 2003 - 00:10 #17
Meget besynderligt.. drevene har ingen indflydelse.. jeg har selv et C- D -E- G drev... så det er ikke der problemmet ligger! Har du andre "sikkerhedsprogrammer installeret såsom Norton!?

>> Bramming
Avatar billede caroc Praktikant
06. januar 2003 - 00:13 #18
jeg har læst i et lignende spørgsmål at det kan have noget at gøre med din internet-forbindelse. Adsl-linjer (også stofanet) kan ikke "samarbejde" med MSN..
Desværre!! sidder selv i samme situation..
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
06. januar 2003 - 00:16 #19
carac... har en ven som bruger samme forbindelse som mig(stofanet flexrate) han har ingen problemer med det???
Avatar billede caroc Praktikant
06. januar 2003 - 00:18 #20
Hov læste også dit spg forkert..
Det er det med at starte voice- og videosamtaler på MSN der ikke virker over stofanet og ADSL. Sorry :)
Avatar billede bramming Nybegynder
06. januar 2003 - 00:18 #21
Jetg har også stofanet,,, har ingen problemmer.. og mange af dem jeg kender kører også stofanet, de havde samme problem, indtil jeg gjorde det med firewallen, som jeg har beskrevet.. nu kører det upåklageligt, så stofanet har ingen påvirkning! Angående adsl linjer, vil jeg ikke kommentere noget da jeg ikke har kendsbab til det!

>> Bramming
Avatar billede bramming Nybegynder
06. januar 2003 - 00:19 #22
Caroc <<---- Jo det virker også fint.. du må have en gammel versione eller også er dine indstillinger stillet forkert, jeg har både stemmesamtaler kørende og video samtaler kjørende,... uden problemmer med stofanet!
>> Bramming
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
06. januar 2003 - 00:23 #23
hallo hvad ska jeg gøre så ?? det virker ikke!
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
06. januar 2003 - 00:24 #24
smutter kommer igen imorgen..
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
07. januar 2003 - 00:40 #25
Hvad sker der kan i ikke finde ud af problemet ??
Avatar billede caroc Praktikant
07. januar 2003 - 16:21 #26
nej ikke helt...
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
09. januar 2003 - 17:22 #27
så lukker jeg...