Avatar billede koege Nybegynder
03. januar 2003 - 22:17 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Harddisk forsvundet

Jeg har IKKE foretaget noget fysisk indgreb i min pc, men jeg har afbrudt en opgradering fra WIN ME til XP :-(

Nu kan min pc ikke finde min harddisk - træls.

Har prøvet startdiskette og prøvet recovery cd, uden held.
Avatar billede graceland Nybegynder
03. januar 2003 - 22:21 #1
Har du kigget i din bios! om den er slået til.

Eller prøv at gå ind i din fdisk og se om harddisken er slået til!.

Jeg har selv haft problem med det og gik så ind i fdisk og fik den slået til!

M.v.h
Graceland
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 22:21 #2
bliver den fundet af bios?
Avatar billede koege Nybegynder
03. januar 2003 - 22:24 #3
FDISK virker ikke
C drevet er kun på 2MB - så et eller anden må være smuttet
Kan ikke se min BIOS
Avatar billede backside Nybegynder
03. januar 2003 - 22:25 #4
Hvorfor kan du ikke se BIOS? Lyder underligt
Avatar billede koege Nybegynder
03. januar 2003 - 22:26 #5
Hvad skal jeg gøre for at se BIOS? (HAR prøvet med en manual i hånden)
Avatar billede graceland Nybegynder
03. januar 2003 - 22:28 #6
hmm det kan du loade når pc'en starter ...det plejer at stå hvad du skal trykke.

Har du prøvet en evt. re-formatering af din harddisk og smidde win xp forny
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 22:29 #7
Det samme er sket for mig det var bare en afbrydning i partition magic. Hvis du stadig har et c: kan du installere Get Back Data og sætte din computer sammen med en vens og hente det du har mistet over på hans computer.
Det gjorde jeg da jeg mistede mit Z:
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 22:29 #8
Bagefter formaterede jeg hele computeren
Avatar billede koege Nybegynder
03. januar 2003 - 22:33 #9
Kan ikke re-formatere harddisk (da jeg ikke kan finde den)
Får ikke mulighed for at vælge BIOS ved start

Jeg vil gerne formattere hele disken og lægge XP på fra start - men dette kan heller ikke lykkes for mig (der er heldigvis ikke data på jeg ikke har backup af)
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 22:34 #10
For at komme ind i bios skal man som regel trykke Del under opstart, altså mens den er i gang med at checke hukommelse osv....
Avatar billede koege Nybegynder
03. januar 2003 - 22:35 #11
Har prøvet at trykke DELETE - men uden held.
Avatar billede backside Nybegynder
03. januar 2003 - 22:35 #12
Hvilken bios er det?
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 22:35 #13
Hvis du booter op med en win98 bootdisk kan den så heller ikke finde den i dossen. Det kunne jeg det var kun i xp den var væk
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 22:37 #14
Din sidste mulighed er at gå ind på hard disk producentens hjemmeside, de har gerne diagnoseprogrammer som finder harddisken og "reparerer" den, nogle gange ved at skrive den helt om. Hvad er det for en disk du har?
Avatar billede backside Nybegynder
03. januar 2003 - 22:37 #15
Avatar billede koege Nybegynder
03. januar 2003 - 22:37 #16
Booter op med WIN98 - her må jeg lige have lidt mere hjælp? Jeg kan ikke finde noget der hedder BION under C: hvis det er det du mener?
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 22:39 #17
bios kommer inden du begynder at boote. lige ved opstart
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 22:39 #18
BION????
Avatar billede koege Nybegynder
03. januar 2003 - 22:40 #19
BION .... nå ja, BIOS
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 22:41 #20
sluk computeren, og lige når den er ved at køre op trykker du på del
Avatar billede backside Nybegynder
03. januar 2003 - 22:43 #21
Der en mange måder at komme i BIOS på, DEL, Esc, F1 osv.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
03. januar 2003 - 22:46 #22
Jeg mente hvis du går ind i dossen med en win98 bootdisk
Avatar billede backside Nybegynder
03. januar 2003 - 22:48 #23
www.bootdisk.com
Hvis du lige vil ha' en frisk.
Avatar billede koege Nybegynder
03. januar 2003 - 22:50 #24
Nu tror jeg at jeg er i BIOS ..... nu står der: "AMI BIOS FLASH UTILITU" og "LOAD BIOS FROM FLOPPY"

Hvis jeg vælger det - står der LOAD og jeg kan/skal indtaste et eller andet.....

(er min første gang mer på Eksperten - og er kommet til at trykke Accept for at give point til en tidligere - et rigtigt svar skal nok give point alligevel :-)
Avatar billede backside Nybegynder
03. januar 2003 - 22:51 #25
Du skal endelig ikke flashe din bios.
Du skal ind og "Auto detecte" din harddisk.
Avatar billede koege Nybegynder
03. januar 2003 - 22:52 #26
Jeg får ikke valget "Auto detect"
Avatar billede backside Nybegynder
03. januar 2003 - 22:53 #27
Kender du ikke en der kender til bios som kan komme forbi og hjælpe?
Du kan få lavet en masse bæ derinde hvis du ikke ved hvad du gør.
Avatar billede backside Nybegynder
03. januar 2003 - 22:54 #28
Hvilken bios er det? Det burde stå et sted foroven. AMI, Award, Phenix.....
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 22:54 #29
ami
Avatar billede backside Nybegynder
03. januar 2003 - 22:54 #30
Ahh, AMI skriver du jo.  ;)
Avatar billede koege Nybegynder
03. januar 2003 - 22:55 #31
Nu skriver den bl.a. at drev c. ikke indeholder en gyldig FAT / FAT32 partition.....
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 22:55 #32
Nu tror jeg at jeg er i BIOS ..... nu står der: "AMI BIOS FLASH UTILITU" og "LOAD BIOS FROM FLOPPY"
Avatar billede koege Nybegynder
03. januar 2003 - 22:57 #33
En BIOS-kender i nabolaget? Tjo, måske kan det lade sig gøre (men lidt sent at banke på tror jeg). Hmm - må måske bide i det sure æble og vente til morgendagen...
Avatar billede backside Nybegynder
03. januar 2003 - 22:57 #34
Så skal du boote op på en bootdisk som tidligere nævnt.
Isæt en startdiskette og tænd pc'en
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 22:58 #35
ellers kan du downloade en servicediskette fra disk fabrikanten, det kunne jeg i hvertfald med ibm og andre
Avatar billede backside Nybegynder
03. januar 2003 - 22:59 #36
Det er nok en go' ide at vente til i morgen så.
Du skal FDISK'e hd'en så du får din FAT32 part. tilbage, derefter en formatering.
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 23:00 #37
backside>> da jeg havde fået en bad sector, kunne fdisk ikke finde disken
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 23:00 #38
den kom med samme fejlmeddelelse
Avatar billede koege Nybegynder
03. januar 2003 - 23:01 #39
Jeg prøver at finde en BIOS-kender i morgen. Tak for hjælpen hidtil!
Avatar billede backside Nybegynder
03. januar 2003 - 23:01 #40
Avatar billede backside Nybegynder
03. januar 2003 - 23:05 #41
ebe>> bad sector kan være flere ting, det kan bla. være fysisk fejl på disk overfladen.
Tror nu ikke at der er bad sector der er problemet her.
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2003 - 23:21 #42
Eller måske at han har bedt XP instllationen om at formater hans c drev og lave det om til ntfs, så han ikke kan se det i dos, ntfs efterlader kun mellerm 2 og 8 mb ledig som man kan lave til c drev hvis man har de lyster!!