Avatar billede lhawk Nybegynder
02. januar 2003 - 15:38 Der er 5 kommentarer

Bitguard

Hej

Vi er nogle stykker som alle er koblet på Internettet via en Soho77 router til Tiscali.
Vi har invisteret i Bitguard firewall og det fungerer såmænd rigtig fint, men vi har et stort problem når vi skal checke mail.
Hver gang vi forsøger skriver den at den ikke kan finde serveren, eller at denne er forkert.
Det er Bitguard der laver problemet, da vi godt kan hente mail hvis vi afinstallerer Bitguard.
Vi har forsøgt i Bitguard at rode med at åbne hendholdsvis port 110 og 25, men desværre uden positivt resultat.
Håber nogle af jer har en ide som kan hjælpe.
Avatar billede prodic Mester
02. januar 2003 - 15:44 #1
http://www.tryus.dk/bitguardfaq.asp

21. Email Software & News Readers.

Visse email software har flere komponenter, der skal have egne Internet rettigheder. F. eks. kræver MS Outlook at Messaging Subsystem også skal have Internet rettigheder.

Sørg for at din email og/eller news server er føjet til Program Databasen. Hvis dine POP3 og SMTP servere er forskellige, skal de begge tilføjes. Under Egenskaber i din ISP-mail konto kan du se information om mail serveren.
Avatar billede lhawk Nybegynder
02. januar 2003 - 15:54 #2
Har set den og forsøgt, men uden resultat.
Kan nu godt nok ikke umiddelbart finde Massaging Subsystem nogle steder.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. januar 2003 - 16:14 #3
Kontakt callisoft. det er dem der laver bitguard og de er interesseret i at hjælpe, se www.callisoft.dk
Avatar billede perhaps Nybegynder
02. januar 2003 - 18:22 #4
Jeg bruger også Bitguard, men har kun én emailadresse foreløbig i hvert fald og den kører som den skal. Lad os få mrBitguard til at svare på dette spørgsmål som du stiller. Han er medlem her på Eksperten som du og jeg og samtidig er han programmør hos Callisoft/Bitguard så hvis ikke han kan besvare spørgsmålet så er der nok ingen som kan.
Avatar billede langbein Nybegynder
02. januar 2003 - 20:59 #5
Imap kjører port 143, tcp, forsøk å åpne for denne også.
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=imap4