Avatar billede Claus Mester
01. januar 2003 - 12:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tillad streaming fra DR P3

Hej og godt nytår til alle.

Jeg er blevet interesseret i at få adgang til radio på nettet. Men Zonealarm tillader ikke buffering fra DR P3 (eller andre), gennem WMP.

I den hjælp jeg har fundet står der, at jeg skal åbne nogle porte. Men hvor og hvordan gør jeg det ???

nicolaus
Avatar billede langbein Nybegynder
03. januar 2003 - 02:53 #1
Hei !

Sitter og hører på DR P3 via denne linken:

http://www.dr.dk/p3/_/natradio/

Bruker "Netplayer" linken til venstre "som radio". Det hele kjører via Zone Alarm 2.6.

Har ikke gjort noe annet enn å hake av for Allow Connect Internett Explorer.
Fungerer problemfritt.

Er det dette du ønsker eller er det noe annet event med en annen mediaplayer ??
Avatar billede langbein Nybegynder
03. januar 2003 - 03:07 #2
Har ellers nå latt nattradioen til P3 kjøre gjennom Linux trafikkmonitor. Det viser seg at det slett ikke er snakk om port 80 / ordinær web port for dette streaming media. Avsenderport ser ut til å være 1755. Mottakerport her hos meg ser ut til å være 2331. Det hele ser ut til å rusle rolig og greit uten at radiokanalen ser ut til å generere den helt store datatrafikk. Størstedelen av pakkene er naturlig nok trafikk inn, mens PC her ser ut til å svare fortløpende på mottatte pakker. Hos meg så tar Zone alarm vare på alle disse tingene ganske automatisk så lene Zone Alarm står til "unlocked" dvs "normal drift". Setter jeg den til "Locked" så stanses datatransporten.
Avatar billede langbein Nybegynder
03. januar 2003 - 03:37 #3
Forresten .. veldig bra radiostasjon :-)
Avatar billede Claus Mester
21. januar 2003 - 09:31 #4
afslutter da jeg ikke har fået et brugbart svar