Avatar billede initializing Nybegynder
21. december 2002 - 23:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Server i BitchX (Windows)

Jeg har hentet BitchX 1.0c11 til Windows men hvordan får jeg skiftet server til IRC.QUAKENET.ORG? Vil gerne have sådan at når jeg starter BitchX op så connecter den direkte til IRC.QUAKENET.ORG.

Hvis jeg starter det op nu connecter den til IRC.CS.CMU.EDU (EFnet)

På forhånd tak.

-Martin
Avatar billede futte21 Nybegynder
21. december 2002 - 23:27 #1
options > connect > edit > ip: IRC.QUAKENET.ORG port: 6667 ..

Kender ikke lige det der script, men med nnscript.de er det let at auto connecte lige når du åbner mirc..
Avatar billede initializing Nybegynder
21. december 2002 - 23:28 #2
Ja og BitchX er i ren DOS.. Dvs. der ingen er de der menuer er.. :)
Avatar billede futte21 Nybegynder
21. december 2002 - 23:30 #3
prøv at skriv. /server IRC.QUAKENET.ORG:6667 og se hvad der sker :P
Avatar billede initializing Nybegynder
21. december 2002 - 23:31 #4
Futte21: Jeg kan ikke skrive noget. Den prøver bare at connecte til serverne men får aldrig forbindelse.
Avatar billede initializing Nybegynder
21. december 2002 - 23:33 #5
Den har connected til en server og jeg kan skrive og selv skifte server men jeg vil jo ha' den til at autoconnecte til Qnet når man åbner det.
Avatar billede hologram Nybegynder
21. december 2002 - 23:49 #6
Der er vel en liste over servere et sted?
servers.conf eller noget
Du kan vel pille lidt i den?
Ellers prøv at starte BitchX med argumentet -N (stort N)
Avatar billede initializing Nybegynder
21. december 2002 - 23:55 #7
Der er ingen server fil.

Hvis jeg starter det med -N kommer der en masse servere frem men jeg kan kun se de nederste og ikke den ekstra tekst der står i toppen. Der er heller ingen scroll op.
Avatar billede simonvalter Praktikant
22. december 2002 - 00:09 #8
kigger lige på det .. jeg kender det kun til *nix
Avatar billede initializing Nybegynder
22. december 2002 - 00:40 #9
Har fået det til at virke ved at kigge 'hjælp' filerne igennem igen..

Man skulle lave en fil der hedder "irc-serv" i roden af C:\ med de servere som de skal connecte til.

Lukker
Avatar billede simonvalter Praktikant
22. december 2002 - 00:41 #10
ok ;)
Avatar billede tvorup Nybegynder
22. december 2002 - 19:02 #11
Du kan også vælge at starte den med en genvej.

Programlinien kan så være: C:\sti\til\bitchx.exe [Nick] [Server]

Jeg er ikke helt sikker på, at det virker sådan, men det mener jeg (jeg har ikke brugt BitchX i windows længe)