Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. oktober 2000 - 23:33 Der er 44 kommentarer og
3 løsninger

Så find dog en grafiker!!!

hej admin(s)

jeg er ved at brække mig hver gang jeg ser at eksperten har fået nyt layout.

Den gang den kørte i ASP var den da rimelig pæn og overskuelig, men da den første version i PHP kom, var det ikke noget kønt syn, og det nye design er endnu være...

med alle de bruger der er, må I da få rimeligt med reklameindtægter.

hvad med at bruge en smule af dem på at hyre en ordentlig grafiker som kan lave noget pænt? det kunne være at det kunne betale sig i længden...

der er stort set ingen stil over det design vi ser i herinde dag.

hvis I ikke kan finde nogen til at lave noget nyt, kan jeg da godt komme med et tilbud på noget...

bare se at få gjort noget ved det, det er ikke lige kønt!
Avatar billede razor Nybegynder
20. oktober 2000 - 23:34 #1
den måtte jo komme på et tidspunkt...
Avatar billede ahl Nybegynder
20. oktober 2000 - 23:35 #2
øhh, hids dig dog lidt ned!!
Hvis du ikke kan lide det, så find et andet sted og få hjælp!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. oktober 2000 - 23:36 #3
Jeg er HELT enig med cyberesben!!
Det \"gamle\" Eksperten.dk (ASP) med \"skæve\" kanter var MEGET pænere...

Forøvrigt så passer \"Spørgsmål & Svar\" og menu baren nedenunder det punkt SLET ikke til resten af designet..
Avatar billede tomb3 Nybegynder
20. oktober 2000 - 23:37 #4
Hørt!

Specielt den røde ramme, når man ikke er logget ind, hvem fanden blander lyseblå og rød sammen?
hmm..
Avatar billede mads Praktikant
20. oktober 2000 - 23:37 #5
Tja, jeg synes nu at det er dejligt enkelt og overskueligt :-) Men selvfølgeligt kunne det være i-så fancy, men det passer lissom ike til konceptet, eller hva?

:-) Mads
Avatar billede bocker Nybegynder
20. oktober 2000 - 23:38 #6
HELT ENIG MED ESBEN!!

Det nye ser underligt ud, mon ikke der er nok på eksperten der ville hjælpe lidt frivilligt? Jeg er næsten sikker, så hvorfor laver i ikke en konkurrence der lyder på 5000-10000 points (eller sådan noget), til den der kan lave det fedeste layout - eller det vil sige mest brugbare, nu skal i jo ikke lave en tung side :)
Avatar billede ahl Nybegynder
20. oktober 2000 - 23:39 #7
der er da ingen grund til at rakke det ned på den måde, man kan skrive det på en stille og rolig måde, i stedet for at kaste det sådan lige synet på dem!!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
20. oktober 2000 - 23:41 #8
bocker> fedt at lave et kanon design til en sige som Ekpersten, for 5000 - 10.000 points, som man ikke kan bruge til en skid! Eksperten bliver dagligt besøgt af rigtig mange mennesker, og der er sponsorer der betaler for reklamer på siden, så hvad skal vi med \'points\' ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. oktober 2000 - 23:41 #9
<< mads >>

Nej, det skal skam ikke være åhh så fancy, men det gamle design var pænere ...til dels!
Avatar billede snowball Novice
20. oktober 2000 - 23:42 #10
Jeg vil gi\' jer ret i at \"Spørgsmål & svar\" rammen ikke ser så smart ud, men ellers synes jeg designet er OK. Enkelt og overskueligt ! Hvis man begynder og lægge alt mulig fancy grafik på, så bli\'r siden hurtig uoverskuelig og længere om og loade !

Snowball
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. oktober 2000 - 23:43 #11
bocker>>> Dårlig idee da 5000-10000 points ville smadre strukturen i eksperten fuldstændig, så kunne selv JEG næsten komme op på top ti\'en.

ahl>>> Efter hvad jeg har set om cyberesben indtil videre så FÅR han ikke hjælp, det er for det meste ham der hjælper.
Avatar billede bocker Nybegynder
20. oktober 2000 - 23:52 #12
tja men en anden form for konkurrence ville ikke være af vejen, og som esben siger, så tjener de gode reklame penge.
Avatar billede kurtj Nybegynder
21. oktober 2000 - 00:07 #13
Et ydmygt pip fra mig. Jeg læser nu mest teksten på siderne og behøver ikke et vildt fedt design. Bare min mening ;)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. oktober 2000 - 00:10 #14
Ellers kunne man vel sige at hvis Eksperten.dk brugte et design som var designet af en herfra så kunne man vel skrive \"Designet af <navn>\". Det i sig selv vil sikkert for mange/nogle være nok..
Avatar billede tomb3 Nybegynder
21. oktober 2000 - 00:10 #15
kurti> enig.. men det bliver sq ikke ligefrem flottere :|
Avatar billede i11uzion Nybegynder
21. oktober 2000 - 00:11 #16
... Hmmm jeg kan nu bedre lide det design der er kommet lige for nyligt, end det der har været her i et ½ års tid (eller hvor lang tid det nu har været her)... Meneh, jeg kunne bedst lide det allerførste... Det var let at finde rundt i... :)
Avatar billede tomb3 Nybegynder
21. oktober 2000 - 00:11 #17
tdaugaard> ja, men det ville ikke virke særlig proff fra Ekspertens side .. heh
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. oktober 2000 - 00:14 #18
<< tomb3 >>
Nææ .. men det behøver det vel heller ikke at være ? Som de selv siger \"Eksperten.dk for brugerene, af brugerne\" ..

Prøv at forestille dig hvor god en reference det ville være for f.eks. en freelance webdesigner hvis Eksperten.dk brugte et design han havde lavet ?
Avatar billede kurtj Nybegynder
21. oktober 2000 - 00:17 #19
Ret heftigt tdau. For det ville ikke være en dans på roser. Det skulle grafikerne nok sørge for :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. oktober 2000 - 00:27 #20
Det\' jo det :)
Avatar billede overload.dk Nybegynder
21. oktober 2000 - 01:11 #21
CyberEsben >
Jeg holder med dig! - det nye php suger den brede røv, ASP versionen var holdbar! - og seriøst, de blå farver minder mig om den gang ingen i min omkangskreds havde internet derhjemme, og udtrykket \"jeg-starter-web-firma-fordi-jeg-har-frontpage-fuck-web-up-programmet-og-fordi-jeg-kan-lave-hyberlinks-deri\" kom til verdenen...

- selvefunktionaliteten i Eksperten er KANON, men design... fy\' for den lede...
Avatar billede vandhunden Nybegynder
21. oktober 2000 - 11:56 #22
Enig, med de fleste, ASP-versionen styrede!
Avatar billede razor Nybegynder
21. oktober 2000 - 12:36 #23
hehe.. men php er sejt :o)
Avatar billede nomiz Nybegynder
21. oktober 2000 - 14:50 #24
>>CyberEsben...

Din side er da heller ikke for køn
http://webdesign.amokk.dk/webdesign/

- Simon
Avatar billede prodic Mester
21. oktober 2000 - 15:00 #25
jeg er sku ked af at sige det, men jeg kan væsentligt bedre lide det nye design end de første par stykker(før/efter skiftet til php). Nu er der da lidt stil over det. Og var der ikke samme ramaskrig sidste gang, da de skiftede til php fra asp? er det ikke bare en vanesag at vænne sig til det nye design.
Jeg kan da godt se at der er ting der skal ændres rent designmæssigt, men det er vel ikke på designet at eksperten.dk skal vurderes.

Og jeg finder lige mit skjold frem(igen), for jeg skal sku nok få nogle hårde kommentarer for det her indlæg.

Incoming...
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
21. oktober 2000 - 15:19 #26
Tak for kritikken, positiv som negativ. Vi vil løbende forsøge at gøre tingene bedre, og det er den nye grafik også et udtryk for, selvom flere af jer åbentbart ikke er enige. Det er vel til dels et spørgsmål om smag, og den kan vi nok ikke alle blive enige om, desværre.

Udviklingen af Ekspertens udseende er en løbende proces, hvor vi meget gerne vil have input fra jer. Hvis det kan blive lidt mere konkret end f.eks. \"det nye php suger den brede røv\" osv., er det lidt nemmere for os at forstå hvad I mener. Så er den opfordrig givet videre. Håber I alle vil give det nuværende en chance, da det vel også er et spørgsmål om tilvænning. Tak herfra :)
Avatar billede snowball Novice
21. oktober 2000 - 17:26 #27
Jeg synes det er helt fint det design i kører med for tiden. På en side som denne er det mere indholdet der tæller end designet !!! Den eneste kritik jeg så\'n set har af designet er den som jeg tidligere har nævnt (Spørgsmål og svar fætteren!!!)

Snowball
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. oktober 2000 - 01:52 #28
nomiz>> Selv om at CyberE\'s side \"ikke er for køn\" - betyder det jo ikke at han ikke må sige at noget om Eksperten.

Ang. problemerne på siden, kan jeg jo også kun sige at ASP\'en virkede bedere - af hvad jeg kunne se. Men nu ved jeg jo heller ikke hvorlænge ASP-siden var om at blive god ... måske skal man bare vente?
Avatar billede bocker Nybegynder
22. oktober 2000 - 02:51 #29
for det andet er den side nomiz nævner jo også riiiimelige gammel efterhånden, ved dog ikke om han er blevet bedre. Men Esben er jo heller ikke grafiker, men php-nørd (hvorfor fatter man ikke hehe, når nu der er noget der hedder asp :-), og det er han jo temmelig rå til, så hvorfor ikke over lade grafikken til dem der forstår hvad de har med at gøre? :)
Avatar billede nomiz Nybegynder
22. oktober 2000 - 17:41 #30
Nej, ok... Men han råber jo op som en gal struds, der har fået brændt sit brændmærker på højre røvballe!
Avatar billede syscom Nybegynder
22. oktober 2000 - 17:50 #31
Siden kunne seriøs se meget bedre ud hvis de da (undskyld jeg siger det) for fanden bare ville skifte den skide blå farve ud med en andet lidt mere stil-ren farve. Den er så.. b\'vad\'r

ELLER skulle de lade brugeren om at kunne vælge under deres indstillinger hvilke farver de vil bruge. Det syntes jeg kunne være cool.
Mht. jeres \"nye\" grafik er det okay, men heller ikke mere! - de blå farver i fade menuen i toppen passer ikke sammen med farven der er på baggrunden...

Avatar billede mortennorup Nybegynder
30. oktober 2000 - 09:00 #32
bah - drop alt der hedder design - cut n\' dry så vi bare har FUNKTIONALITETEN!!! Jeg er da fuldstændig ligeglad hvordan en side ser ud hvis dens indhold sparker røv! Men det er jo ikke så populær tale idag...
Avatar billede johannielsen Nybegynder
12. november 2000 - 01:28 #33
Jeg er også klart imod det nye design. Det første nye var ganske godt, men med den grimme røde farve, har Eksperten svinet sig selv totalt til!
Avatar billede johannielsen Nybegynder
08. december 2000 - 11:06 #34
Hvad med at afslutte spørgsmålet?
Avatar billede karstenh Nybegynder
11. december 2000 - 19:24 #35
Ingen farver!
Ingen skrifttyper!
Ingen formattering!
Bare html, head, title, body, table, tr, td og br!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. december 2000 - 20:19 #36
johannielsen  hvorfor skal det afsluttes? så du kan få dine 0/3 point? er det ikke bedre at lade det stå åbent så man kan komme med indlæg og forslag her?
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. december 2000 - 20:28 #37
Fordi det er over 1½ måned gammelt og ret uaktuelt.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. december 2000 - 20:45 #38
øøøh jo! designet er sgu stadig ik for kønt
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. december 2000 - 21:21 #39
Jeg har endnu ikke haft noget mod nogle af deres design skift.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. december 2000 - 21:29 #40
NÅH! som du kan læse her er der andre der har noget imod det! jeg gider ikke diskutere med dig!
Avatar billede nomiz Nybegynder
11. december 2000 - 21:33 #41
karstenh>> Baah!
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. december 2000 - 21:43 #42
Hvad mangler du så at få svar på?
Du har fået medhold fra et par stykker at de ikke kunne lide designet og admin har også svaret på spørgsmålet. Havde du forventet de ville lave et helt nyt design på grund af et spørgsmål oprettet af dig+

Det er ligesom når man indføre nyt EDB på en arbejdsplads så vil folk altid være skeptisk i starten. Jeg tror ikke der er ret mange der har noget mod det nye design længere.

Og jeg tvivler kraftigt på at de har tænkt sig at ændre det fordi et par af ekspertens 10.000 brugere har noget imod det.

Hvem ved, måske kan du bedre lide det de laver næste gang.

\"Nu må I ikke tro at jeg er totalt elendig til at lave websider, blot fordi denne side ikke har nogen stil eller noget indhold. Meningen med denne side er jo netop at den skal se rodet og eksperimentel ud. Jeg kan sgu sagtens lave noget bedre, gider bare ikke lige nu heheehhe!\" Hvem ved måske har admin det ligeså.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. december 2000 - 22:03 #43
tommyf>> tror du selv at admin har lavet eksperten.dk efter samme koncept som jeg har lavet min personlige webside? nej vel - ok eksperten er da brugbar, men designet ligner lort! og det koster ikke mange knapper at lave det bedre, eller bare gå tilbage til det gamle!
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. december 2000 - 22:05 #44
Hvad er det så du vil opnå med dette spørgsmål, som der stadig mangler svar på?
Avatar billede razor Nybegynder
11. december 2000 - 22:07 #45
Jeg tror ikke Esben vil opnå noget, blot lade det stå åbent, da der tydeligvis stadig kan diskuteres om emnet!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. december 2000 - 22:26 #46
tommyf hvis det er sådan et stort problem for dig at det står åbent, så skrid, du får alligevel ikke del i de 0 point der er udlovet!
Avatar billede tommyf Nybegynder
12. december 2000 - 07:35 #47
Hvis du åbner dine øjne vil du opdage jeg ikke har nogen intentioner om at skulle have dine 0 point. Det var måske derfor jeg ikke har afgivet et svar, men kun kommentare. Ud fra din liste over oprettede spørgsmål ser det desuden ud til at vi skal være glade for at du ikke opkræver os point for det her spørgsmål (fedtrøv).

Jeg må også indrømme at du var lige ved at skræmme mig væk den første uge på eksperten da jeg fik den idee at alle herinde tænkte sig lige lidt om som dig, og havde det samme sprogbrug. Heldigvis for mig skred du og jeg har så ikke set mere til dig siden idag.