Avatar billede anden21 Nybegynder
19. december 2002 - 13:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

www.greencarpet.dk hvordan de 'flyende vinduer'

www.greencarpet.dk er der nogle 'flydende' vinduer, jeg tænkte først på at det måtte være cromeless vinduer, men så, så jeg at der ikke var nogen titel linien i process lininen, altså ikke eksterne vinduer.
Men hvordan er de så lavet? Ud fra koden kan jeg ikke få det til så meget andet end det er er nogle iframe ligendede noget. Men hvordan gøres disse 'flyende' og gennemsigtige.
Jeg vil tro at det er nogle MS opfundne teknikker, da siden ikke virker i Mozilla og Opera.
På forhånd tak.
Anders L. Petersen
www.theseuz.dk
Avatar billede melao Nybegynder
19. december 2002 - 14:04 #1
Avatar billede anden21 Nybegynder
19. december 2002 - 14:06 #2
yes det var det!  -kan du fortælle mig hvordan jeg gør dem gennemsigtige?  så ville det være perfekt ;o)
Avatar billede melao Nybegynder
19. december 2002 - 14:12 #3
Jeg gider ikke rette eksemplet, hvsi jeg overhoved kan det :).

Men du skal have fat i en IE only ting.
filter:alpha(opacity = 60)
mener jeg kan huske det er sådan noget ligende.

Det bliver så kun 60% synligt.

det skal så smides i CSS'en på den div som du vil have gjort 60% synlig.

/Casper
Avatar billede anden21 Nybegynder
19. december 2002 - 14:13 #4
jeg mente nok at de havde et filter til det ;) kunne bare ikke lige huske hvordan!  mange tak!
Avatar billede melao Nybegynder
19. december 2002 - 14:18 #5
selv tak. 150point er alt for mnage vil du ikke have nogle igen?
Avatar billede melao Nybegynder
19. december 2002 - 14:20 #6